Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:56

کیک ملکه صبا

کیک ملکه صبا

shooroshirin

0 0

متوسط

35 دقیقه

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8-10 نفر

بادام پوست کنده و اندکی برشته کرده....................90 گرم

شکر دانه‌ریز.................... 115 گرم

آرد.................. 40 گرم

کرة نرم شده.................. 115 گرم

شکلات تلخ یا شیری آبکرده ...................150 گرم

تخم‌مرغ (زرده و سفیده جدا) ............... 3 عدد

 

مواد لازم برای تهیة کرم گاناش

خامة صبحانه........................ 175 میلی‌لیتر

شکلات تلخ یا شیری خرد کرده.....................225 گرم

کره ....................25 گرم

بادام برشته و خرد کرده....................برای تزئین کیک

آشپزباشی - افسانه ظروفی :

روش‌تهیه

فر را با دمای 180 درجة‌ سانتیگراد گرم کنید و قالب کمربندی را به قطر 22 سانتیمتر چرب نمائید. آن‌گاه کف و دیوارة ‌قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس بادام و 2 قاشق سوپخوری از شکر را در کاسة دستگاه غذااساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بادام کاملا خرد شود. حالا این مخلوط را در کاسة مناسبی بریزید و آرد را به آن بیفزائید. اکنون کره و نیمی از باقیماندة شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد کم کم شکلات را به آن بیفزائید. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی افزوده و مخلوط کنید. سپس سفیدة تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و باقیماندة شکر را کم کم به آن اضافه کنید. حالا اندکی سفیدة همزده را به مایة‌ شکلاتی بیفزائید و بعد به‌طور یک در میان، مخلوط آرد و سفیدة تخم‌مرغ را درون مایة شکلاتی بریزید و مخلوط کنید. اینک مایة فراهم کرده را در قالب بریزید و کیک را به مدت تقریبی 30-35 دقیقه در فر بپزید. برای اطمینان از پختن کیک، سیخ چوبی را در اطراف کیک فرو کنید و مطمئن شوید که چیزی از مایة کیک به آن نچسبد ولی وسط کیک اندکی نرم‌تر باشد. اکنون کیک را همانطور که در قالب است، روی پنجرة سیمی بگذارید تا کاملا خنک شود و بعد کرم گاناش را رویش بریزید و اطراف کیک را با بادام برشته بیارائید.

روش تهیة کرم گاناش

خامه را گرم کنید و شکلات را به آن بیفزائید و هم بزنید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود. آن‌گاه کره را به آن بیفزائید و مخلوط کنید.

 

 خواص بادام

همه ما شنیده ایم، که بادام دارای خواص زیبایی و مزایای تغذیه ای خوبی است اما، چه چیزی می تواند پوست را زیباتر کند؟ تعداد بسیار کمی از مردم از مزایای پوستی بادام خبر دارند درحالیکه بادام را در کشورهای آسیایی به عنوان تقویت کننده پوست و مو می شناسند و از سالیان دور و دراز مصرف آن برای زیبایی پوست و مو توصیه می شده است.

برچسب ها: کرم گاناشکیک ملکه صباطرز تهیه کرم گاناشطرز تهیه کیک ملکه صبا تعداد بازديد: 806 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است