Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:34

کیک ‌یخچالی توت‌فرنگی و لیموناد

کیک ‌یخچالی توت‌فرنگی و لیموناد

shooroshirin

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای  8-10 نفر

توت فرنگی خرد کرده ..............500 گرم

شکر............. 2 قاشق سوپخوری

آب لیموی تازه ............60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم پیمانه)

خامة قنادی ...............500 گرم

پنیر ماسکارپونه .............220 گرم

شیرعسلی............. 250 میلی‌لیتر

کرم لیمو ............60 گرم

پوست لیمو (رنده کرده) .............1 قاشق سوپخوری

کیک اسفنجی مکعبی خرد کرده............. 400 گرم

آشپزباشی - مهدیه ولی‌نژاد :

 

روش‌تهیه

توت‌فرنگی‌ها را همراه با شکر و آب لیمو در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. آن‌گاه حرارت را کم کنید و توت‌فرنگی‌ها را به مدت 15 دقیقه بپزید. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. حالا قالب کمربندی را به قطر 21 سانتیمتر با سلفون بپوشانید. اکنون خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد پنیر را به آن بیفزائید. اینک شیرعسلی، کرم لیمو و پوست لیمو را افزوده و مخلوط سازید. آن‌گاه قدری از کرم فراهم کرده را در قالب بریزید و رویش را با کیک اسفنجی خرد کرده بپوشانید. سپس نیمی از توت‌فرنگی‌ها را روی کیک بریزید و دوباره با قدری از کرم روی توت‌فرنگی‌ها را بپوشانید. به همین ترتیب کیک، توت فرنگی‌ها و کرم  را در قالب ریخته و رویش را صاف کنید. اینک کیک یخچالی را دست‌کم 8 ساعت و یا یک شب در یخچال نگه دارید تا آمادة مصرف شود. هنگام مصرف، کیک را با توت‌فرنگی، لیمو و برگ نعنا بیارائید.

 

 

خواص توت فرنگی : آنتی اکسیدان های موجود در توت‌فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت‌فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک می نمایند.توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه‌ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. توت فرنگی میوه‌ای محبوب بوده و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد. این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می‌آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می‌نماید.

برچسب ها: تزیین کیککیککیک توت فرنگیکیک خانگیطرز تهیه کیک توت فرنگیکیک یخچالیکیک بدون فرکیک توت فرنگی و لیموناد تعداد بازديد: 891 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است