Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:49

طرز تهیه کیک تر اسپانیایی

طرز تهیه کیک تر  اسپانیایی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک تر اسپانیایی برای 10-12 نفر

تخم‌مرغ 4 عدد

شکر 160 گرم

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

کره آبکرده و خنک شده  50 گرم

آرد 150 گرم

بیکینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری

نمک 1 پینچ

شیرعسلی 1 قوطی (375 گرمی)

شیر 250 میلی‌لیتر (یک پیمانه)

خامه صبحانه 200 گرم

مواد لازم برای تهیه سس آلبالو:

آب آلبالوی تازه 250 میلی‌لیتر (یک پیمانه)

پودر شکر 2 قاشق سوپخوری

آرد ذرت  2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی - افسانه ظروفی

طرز تهیه کیک تر  اسپانیایی

زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با نیمی از شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید و باقیمانده شکر را کم کم به آن بیفزائید و همچنان به همزدن ادامه دهید.

حالا زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را به آرامی با هم مخلوط کنید و بعد کره را به آن افزوده و هم بزنید. سپس مخلوط الک کرده آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را بیفزائید و مخلوط سازید.

اکنون مایه فراهم کرده را در قالب چربکرده به اندازه 20×30 سانتیمتر بریزید و کیک را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

اینک کیک را از فر درآورید و روی پنجره سیمی بگذارید تا کاملا خنک شود. آن‌گاه شیر عسلی، شیر و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت گرم کنید.

همینکه این مخلوط ولرم شد آن را روی کیک بریزید (کیک می‌باید در قالب باشد و رویش را با خلال چوبی سوراخ سوراخ کرده باشید).

سپس روی کیک را بپوشانید و یک شب در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود. حالا روی کیک را با خامه فرم گرفته بپوشانید و سس آلبالو را رویش بریزید و دوباره کیک را در یخچال بگذارید تا سس آلبالو ببندد.

اینک می‌توانید کیک را به اندازه دلخواهتان برش دهید و یا با برشگر گرد قالب بزنید. کیک را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید و در صورت دلخواه با میوه بیارائید.

روش تهیه سس آلبالو: همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم پیوسته هم بزنید تا سس غلیظی به دست آید. همینکه سس خنک شد، آن را مصرف کنید.

برچسب ها: کیک ترآشپزباشیافسانه ظروفیمواد لازم کیک ترکیک تر اسپانیاییکیک اسپانیاییطرز تهیه کیک تر اسپانیاییدرست کردن کیک اسپانیایی تعداد بازديد: 5031 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است