Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:28

طرز تهیه کیک بهارنارنج

طرز تهیه کیک بهارنارنج

مدیر شور و شیرین

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

طرز تهیه كیك بهارنارنج

 مواد لازم برای 8-10 نفر:

كره یا مارگارین 200 گرم

شكر 150 گرم

تخممرغ  4 عدد

وانیل مایع  1 قاشق چایخوری

آرد  220 گرم

بیكینگپودر 1 قاشق چایخوری

بادام آسیاب كرده 90 گرم

شربت بهارنارنج  به میزان لازم

كرم كرهای  به میزان لازم

مربای بهارنارنج   به میزان لازم

 

طرز تهیه کیک بهارنارنج:

كره و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا شكر حل شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌‌ها را بتدریج بیفزائید و همچنان به همزدن ادامه دهید. سپس وانیل را نیز اضافه و مخلوط كنید. آرد و بیكینگ‌پودر را با هم الك كنید و در دو نوبت به مایه بیفزائید و در نهایت، بادام را با مایه‌ی كیك تركیب كنید و مایه را در قالبی میان تهی به گنجایش تقریبی یك و نیم لیتر بریزید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت 30 دقیقه قرار دهید. بعد دمای فر را به 160 درجه‌ی سانتیگراد كاهش دهید و 30 دقیقه‌ی دیگر كیك را در فر نگه دارید تا كاملاً بپزد و به رنگ طلائی درآید. اكنون كیك را از فر خارج كنید و روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید و پس از گذشت 5 دقیقه آن را از قالب درآورید و صبر كنید تا كاملاً خنك شود.

همچنین ببینید: خرید کتاب آموزش انواع کیک و شیرینی

حالا كیك را با دقت از ارتفاع به دو قسمت تقسیم كنید و روی یك لایه را با شربت بهارنارنج مرطوب نمائید و مقداری كرم كره‌ای روی كیك بمالید. اینك مقداری مربای بهار نارنج روی آن قرار دهید و لایه‌ی بعدی كیك را روی مربا بگذارید و دوباره با شربت مرطوب كنید. اكنون كیك را روی ظرف مناسب و زیبائی بگذارید و در صورت تمایل با كرم كره‌ای و مربای بهارنارنج تزئین نمائید.

یادآوری: چنانچه وانیل مایع در دسترس نبود، از وانیل پودری به میزان یك چهارم قاشق چایخوری استفاده كنید.

برچسب ها: طرز تهیه کیککیک بهارنارنجآموزش کیک پزیپخت کیک بهارنارنجمواد لازم کیک بهارنارنجطرز تهیه کیک بهارنارنج تعداد بازديد: 2555 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است