Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:05

كیك‌های كوچك سورپرایز

كیك‌های كوچك سورپرایز

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

شكلات سیاه خردكرده 45 گرم

 

پودر كاكائو 20 گرم (حدود 2 قاشق سوپخوری سر پر)

 

كره 45 گرم

 

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

 

خامه پرچرب 40 گرم

 

سفیده‌ تخم‌مرغ 4 عدد

 

كرم تارتار یك‌دوم قاشق چایخوری

 

شكر 45 گرم

 

مواد لازم میانی

 

خامه‌ ساده 90 گرم

 

شكلات سیاه خردكرده 90 گرم

آشپزباشی- مهدیس رحیمیان

 

ابتدا فر را با دمای 200درجه سانتیگراد، گرم كنید و 7 قالب مافین سیلیكونی به گنجایش 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه) را چرب نمائید.

آن‌گاه شكلات، پودر كاكائو و كره را، به روش بن‌ماری، آب كنید تا مخلوط یكدستی حاصل شود. حال آن را از روی حرارت بردارید و صبر كنید خنك شود. سپس زرده‌ تخم‌مرغ‌ها و خامه‌ را با هم مخلوط كنید و آن را به مخلوط شكلات بیفزائید و بعد نصف سفیده تخم‌مرغ را نیز اضافه نمایید.

اكنون باقیمانده سفیده تخم‌مرغ را، ابتدا با سرعت كند همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. حالا كرم تارتار را به آن بیفزائید و به تدریج شكر را اضافه كنید. اینك سرعت همزن را افزایش دهید تا سفیده تخم‌مرغ، كاملاً فرم بگیرد و آن را به مایه بیفزائید. حال مایه را در قالب‌ها بریزید و یك‌سوم از آنها را خالی بگذارید.

توپ‌های فراهم‌كرده از مواد میانی را روی مایه كیك بگذارید و قدری بفشارید و به مدت 14 دقیقه در فر، بپزید. كیك‌ها را به مدت 20 -30 دقیقه در قالب نگه دارید و بگذارید خنك شوند. اكنون یك سینی را با كاغذ آلومینیوم بپوشانید و كیك‌ها را روی آن بگذارید و یك شب در یخچال نگه دارید.

روش تهیه مواد میانی: خامه را در ظرف مناسبی، روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا صاف و یكدست شود. سپس كرم را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا خنك شود. حال روی سطح كار، اندكی پودر كاكائو بپاشید و كرم سرد شده را روی آن بریزید و به صورت رول درآورید.

اكنون آن را در سلیفون بپیچید و به مدت سه ساعت، در فریزر نگه دارید. سپس آن را به 7 تكه تقسیم كنید و به شكل توپ درآورید و در فریزر بگذارید تا قدری سفت شود و بعد مصرف كنید.

یادآوری: هنگام مصرف، كیك‌ها را به مدت 10 – 15 ثانیه در مایكروویو (با قدرت زیاد) گرم كنید.

 

برچسب ها: انواع کیککیکآموزش کیکشیرینی پزیآشپزباشیمهدیس رحیمیانكیك‌های كوچك تعداد بازديد: 1477 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است