Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:34

كیــك لیمـــو با تزئین زر ورق شكـلاتی

كیــك لیمـــو با تزئین زر ورق شكـلاتی

shooroshirin1

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 180 گرم

 

بیكینگ‌پودر یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

كره نرم 125 گرم

 

شكر 125 گرم

 

پوست لیموی رنده كرده 1 قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

خامه ساده 100 گرم

 

كرم لیمو حدود 150 گرم

 

خامه فرم گرفته حدود 150 گرم

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالبی به قطر 16 سانتیمتر را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آرد و بیكینگ‌پودر را با هم مخلوط و الك كنید و كنار بگذارید.

سپس كره، شكر و پوست لیمو را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و پس از هر بار افزودن، آن را با همزن بزنید.

 اكنون نیمی از خامه و نیمی از آرد را به مایه اضافه كنید و بعد باقیمانده آرد و خامه را درون مایه بریزید و آن را در قالب ریخته صاف كنید. حالا قالب رادر فر بگذارید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، كیك را بپزید.

 كیك را 10 دقیقه در قالب نگه دارید و بعد روی پنجره سیمی برگردانید تا كاملاً خنك شود. اینك رو و اطراف كیك را با كرم لیمو بپوشانید و در صورت دلخواه با زرورق شكلاتی بیارائید.

روش تهیه كرم لیمو: 1 قاشق سوپخوری پوست لیموی رنده كرده را با 4 قاشق سوپخوری آب لیمو، 50 گرم شكر، 4 قاشق چایخوری آرد ذرت و یك دوم پیمانه آب، در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا كرم بجوشد و قدری غلیظ شود.

آن‌گاه آن را از روی حرارت بردارید و 15 گرم كره به آن بیفزائید.

روش آماده كردن زرورق شكلاتی دور كیك: برای تهیه كمربند شكلاتی اطراف كیك، ابتدا زرورق دلخواه‌تان را انتخاب كنید و بعد به اندازه محیط و ارتفاع كیك، آن را ببرید.

برای این كار از یك صفحه فلزی و كاتر بهره بگیرید. آن‌گاه حدود 200 گرم شكلات سفید یا سیاه را به روش بن‌ماری آب كنید و روی زرورق بمالید.

همین كه شكلات قدری خودش را گرفت، زرورق را بردارید و دور كیك ببندید. سپس كیك را به مدت 15 دقیقه، در فریزر بگذارید تا شكلات كاملاً ببندد و طرح زرورق روی آن منتقل شود. حالا زرورق را از شكلات جدا كنید.

 

 

برچسب ها: آشپزیانواع کیککیکپخت کیکشیرینی پزیطرز تهیه کیکدستور کیکافسانه ظروفیكیــك لیمـــوكیــك شكـلاتی تعداد بازديد: 1552 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است