Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:57

كیك بادام و نارگیل

كیك بادام و نارگیل

shooroshirin6

0 0

آسان

10 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 400 گرم

 

بیكینگ پودر 2 قاشق چایخوری

 

نارگیل رنده كرد (خشك یا تازه) 90 گرم

 

شكر دانه ریز 220 گرم

 

بادام آسیاب كرده 120 گرم

 

ماست همزده (بی‌نمك و كم چرب) 400 میلی لیتر

 

تخم مرغ 4 عدد

 

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

كره آبكرده (خنك شده) 200 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو قالب عمیق و هم اندازه را به قطر 20 سانتیمتر، چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه آرد و بیكینگ پودر را در كاسه بزرگی الك كنید و نارگیل، شكر و بادام را به آن بیفزائید.

سپس این مواد را با هم مخلوط كنید و در مركز آن حفره‌‌ای بسازید. حالا ماست، تخم مرغ‌ها، وانیل و كره را در ظرف دیگری بریزید و هم بزنید. اكنون این مایه را به مواد خشك افزوده و مخلوط نمائید تا مایه صاف و یكدستی حاصل شود.

اینك مایه فراهم كرده را در قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی یك ساعت، در فر بپزید. چنانچه قبل از پختن كامل كیك‌ها، روی كیك‌ها طلائی رنگ شود، رویشان را با فویل بپوشانید تا بیش از حد، تیره نشوند!

حالا كیك‌ها را روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملا خنك شوند. كیك‌ها را با مارمالاد دلخواهتان یا خامه به هم بچسبانید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بگذارید. می‌توانید روی كیك اندكی پودر شكر بپاشید و یا آن را با خمیر فوندانت و گل‌های دست ساختتان از این خمیر، بیارائید.

یادآوری: آراستن این كیك، تنها به منظور دادن ایده‌ای نوین و روشی برای آراستن آن در ایام نوروز می‌باشد. حال آن‌كه این كیك به عنوان كیك عصرانه بسیار مناسب و دلچسب است.

 

برچسب ها: کیککیک نارگیلیكیك بادام و نارگیلکیک نارگیلکیک بادام تعداد بازديد: 2365 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟