Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:29

كیك پرتقالی با تزئین گل رز

كیك پرتقالی با تزئین گل رز

shooroshirin6

0 0

سخت

10 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 275 گرم

 

بیكینگ‌پودر 2 قاشق چایخوری

 

بادام آسیاب كرده 50 گرم

 

كره نرم 225 گرم

 

شكر 175 گرم

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

آب پرتقال تازه 150 میلی‌لیتر (دوسوم پیمانه)

 

پوست پرتقال رنده كرده 2 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب عمیقی را به قطر 23 سانتیمتر چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آرد و بیكینگ‌پودر را در كاسه مناسبی الك كنید و بادام را به آن بیفزائید. آن‌گاه كره و شكر را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید. حالا آب پرتقال و مواد خشك را به طور یك در میان درون مایه كیك بریزید و پوست پرتقال را نیز بیفزائید. اكنون مایه به دست آمده را در قالب بریزید و كیك را به مدت تقریبی 50 دقیقه، در فر بپزید.

اینك كیك را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه، از قالب خارج كنید و روی پنجره‌ سیمی قرار دهید تا كاملاً خنك شود. آن‌گاه رو و اطراف كیك، مارمالاد زردآلو بمالید و با خمیر فوندانت قرمز رنگ بپوشانید.

سپس روی كیك را با گلهای دست ساختتان از خمیر فوندانت بیارائید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی قرار دهید. روش تهیه خمیر فوندانت: 480 گرم پودر شكر نرم و الك كرده را در كاسه مناسبی بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد كنید.

آن‌گاه 3 قاشق سوپخوری آب را در كاسه كوچكی بریزید و 3 قاشق چایخوری پودر ژلاتین به آن بیفزائید و به روش بن‌‌ماری حل كنید. سپس 2 قاشق چایخوری گلیسیرین، 2 قاشق سوپخوری گلوكز و قدری اسانس دلخواهتان را به محلول ژلاتینی اضافه كنید و آن را در پودر شكر بریزید. حالا با قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا خمیر صاف و یكدستی حاصل شود. خمیر را در كیسه نایلونی نگه دارید تا خشك نشود!

یادآوری: برای ساختن گل‌های رز از خمیر فوندانت به تصاویر و مراحل كار دقت نمائید.

 

برچسب ها: کیک پرتقالیکیک تزئینیكیك پرتقالی با تزئین گل رزکیک پرتقالی تزئینیکیک با فوندانت تعداد بازديد: 2389 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است