Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:24

کیک‌بادام با کرم دیپلمات

کیک‌بادام با کرم دیپلمات

shooroshirin

0 0

متوسط

30 دقیقه

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای حدود 8-10 عدد

سفیدة تخم‌مرغ............... 4 عدد

پودر شکر............. 200 گرم

نشاستة ذرت ................ 20 گرم

اسانس وانیل.............. 1 قاشق چایخوری

پودر بادام.................. 250 گرم

 

مواد لازم برای تهیة کرم دیپلمات

شیر ................. 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

زردة تخم‌مرغ.............. 6 عدد

شکر................ 85 گرم

اسانس وانیل ................1 قاشق چایخوری

آرد.............. 4 قاشق سوپخوری

کرة خرد کرده................ 45 گرم

ژلاتین ..........3 ورق

خامة قنادی .................. 500 گرم (فرم گرفته)

آشپزباشی – افسانه ظروفی :

روش‌تهیه

فر را با دمای 160 درجة سانتیگراد گرم کنید. کف و دیوارة قالب کمربندی را به قطر 24 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید.آن‌گاه سفیدة تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و بعد مخلوط الک کرده پودر شکر و نشاستة ذرت را کم کم به آن بیفزائید تا مرنگ فرم بگیرد و براق شود. سپس وانیل و بادام را به مرنگ افزوده و به آرامی مخلوط سازید. حالا مایة‌ فراهم کرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 25-30 دقیقه در فر بپزید. کیک را در قالب و روی پنجرة سیمی خنک کنید و بعد آن را از قالب جدا نمائید. آن‌گاه روی کیک را با کرم دیپلمات بپوشانید و با پرک بادام برشته کرده و پودر شکر بیارائید.

 

روش تهیة کرم دیپلمات

شیر را گرم کنید و زردة تخم‌مرغ‌ها را همراه با شکر، وانیل و آرد، با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه شیر را کم کم به زرده‌های همزده بیفزائید و دوباره همة مواد را به ظرف شیر منتقل کنید و روی حرارت متوسط، پیوسته هم بزنید تا کرم اندکی غلیظ شود. سپس کره را به آن افزوده و مخلوط کنید. حالا ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد قرار دهید تا نرم شوند و بعد آب اضافیش را بگیرید و آن را به کرم بیفزائید. اکنون روی کرم را با سلفون بپوشانید تا رویه نبندد! همینکه کرم کاملا خنک شد، آن را دست‌کم دو تا سه ساعت در یخچال نگه دارید و بعد با خامة قنادی مخلوط کنید.

 

خواص  بادام

بادام، منبع خوبی از چربی های غیر اشباع و مفید است که در کاهش کلسترول LDL (بد) کمک می کند.خوردن بادام، در بخشی از رژیم منظم ما می تواند به افزایش کلسترول HDL، یا کلسترول خوب کمک کند.بر اساس تحقیق انجام شده توسط دیوید جنکینز، افرادی که تعداد اندکی بادام را هر روز مصرف کردند، سطح کلسترول بد آنها ، به 4/4درصد کاهش یافت، و کسانی که هر روز هر دو خوراکی را خوردند، کلسترول بد آنها ،به 9.4درصدکاهش یافت.

برچسب ها: خامه قنادیاسانس وانیلکیک‌بادام با کرم دیپلماتطرز تهیه کیک‌بادام با کرم دیپلماتطرز تهیه کرم دیپلمات تعداد بازديد: 826 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است