Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:02

تزئین كیك با میوه‌هائی از خمیر مارسیپان

تزئین كیك با میوه‌هائی از  خمیر مارسیپان

shooroshirin5

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 300 گرم

 

بیكینگ پودر 2 قاشق چایخوری

 

دارچین 1 قاشق چایخوری

 

روغن مایع 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

شكر 180 گرم

 

تخم مرغ 4 عدد

 

عسل یك‌دوم پیمانه

 

هویج رنده كرده 400 گرم

 

گردوی برشته و خرد كرده 100 گرم

 

مارمالاد زردآلو به میزان لازم

 

خمیر مارسیپان 300 گرم

 

خمیر فوندانت 350 گرم

 

خمیر مارسیپان در رنگ‌های دلخواه برای تهیه‌ی میوه‌ها

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد، بیكینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط كنید و در كاسه‌ای بریزید. آن‌گاه روغن مایع، شكر، تخم مرغ‌ها و عسل را دركاسه‌ی دیگری با هم مخلوط كنید و قدری با همزن برقی بزنید.

سپس این مایه را به مخلوط آرد بیفزائید و خوب هم بزنید تا مایه‌ی صاف و یكدستی به دست آید.

حالا هویج و گردو را به مایه بیفزائید و آن را درون قالب چربكرده‌ای به قطر 20 و ارتفاع 9 سانتیمتر بریزید و در فر(تاون) گرم‌شده با دمای 180درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 1 ساعت بپزید. بعد با خلال چوبی، كیك را امتحان كنید و چنانچه چیزی از مایه‌ی كیك به خلال چوبی نچسبید، آن را از فر بیرون بیاورید.

حالا كیك را روی پنجره‌ی سیمی بگذارید و پس از 15 دقیقه، آن را از قالب خارج نمائید. صبر كنید كیك كاملاً خنك شود. بعد رو و اطراف آن مارمالاد زردآلو بمالید.

خمیر مارسیپان را روی سطحی كه پودر قند پاشیده‌اید، با وردنه باز كنید و روی كیك بیندازید، به‌گونه‌ای كه خمیر مارسیپان رو و اطراف كیك را كاملاً بپوشاند.

آن‌گاه روی خمیر، مارمالاد زردآلو بمالید. سپس خمیر فوندانت را روی سطح پودر قندپاشی شده، به ضخامت تقریبی 2 میلیمتر باز كنید و روی كیك پهن نمائید.

اضافی‌های اطراف خمیر را بگیرید و آن را صاف و مرتب سازید. اینك با خمیرهای رنگی مارسیپان؛ میوه‌هائی همچون زردآلو، هلو، گلابی، سیب، لیمو و پرتقال، بسازید و از خمیر سبز رنگ، برگ‌هائی در اندازه‌های مختلف فراهم كنید.

حالا میوه‌ها و برگ‌ها را دور كیك بچینید تا كیك شكل زیبائی پیدا كند. سپس آن را برای پذیرائی روی صفحه‌ی پوشیده از خمیر فوندانت، یا روی دیس زیبائی بگذارید.

یادآوری: قبل از استفاده از مارمالاد زردآلو، آن را گرم كنید و از صافی عبور دهید تا صاف و یكدست شود.

 

برچسب ها: تزیین کیکآموزش کیکروش تهیه کیککیک و شیرینیدستور تهیه کیکشیرینی پزیخمیر مارسیپانآشپزباشی تعداد بازديد: 90169 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است