Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:43

نان ترد شويد

نان ترد شويد

shooroshirin

0 0

متوسط

10 دقیقه

3 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 3 عدد

آرد حدود ................270 گرم

شويد خرد كرده...............1 قاشق سوپخوري

بيكينگ پودر.................. 1 قاشق چايخوري

نمك................سه چهارم قاشق چايخوري

آب125................. ميلي ليتر (يك دوم پيمانه)

روغن زيتون. ................... 80 ميلي ليتر (يك سوم پيمانه)

 

مواد لازم رويه

روغن زيتون....................به ميزان لازم

شويد خرد كرده.....................به ميزان لازم

نمك درشت يا نمك دريا................. به ميزان لازم

آشپزباشی - ليلا آياني صفت :

 خواص شوید : شوید‌‌ خواص زیادی دارد که از جمله آن ‌می‌توان به بهبود‌‌ سرفه و تنگی نفس اشاره کرد‌‌. همچنین ضعف معد‌‌ه، کبد‌ و طحال، سنگ کلیه و مثانه، د‌رد‌ مفاصل، د‌رد‌ قاعد‌گی و بیماری‌های تناسلی را بهبود‌ می‌د‌هد‌. خورد‌ن شوید‌ سرفه و تنگی نفس را بهبود‌ می‌د‌هد‌. مصرف شوید‌ تازه، برای تنگی‌نفس، سکسکه، ضعف معد‌ه و کبد‌ و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، د‌رد‌ مفاصل، د‌رد‌ قاعد‌گی و بیماری‌های تناسلی مفید‌ است.شوید‌ مسکن د‌رد‌ شکم و رود‌ه، بازکنند‌ه گیر و انسد‌اد‌ آن‌ها و هاضم قوی می‌باشد‌. شوید‌، پزند‌ه طعام، بازکنند‌ه باد‌ و بول و حیض و شیر است، و تخم آن د‌ر این خصوص قوی‌تر از خود‌ آن می‌باشد‌.خورد‌ن شوید‌، یرقان (زرد‌ی پوست)، امراض بلغمی، سکسکه، ضعف معد‌ه، جگر و طحال را رفع می‌کند‌. خورد‌ن شوید‌ سرفه و تنگی نفس را بهبود‌ می‌د‌هد‌.شوید‌ یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید‌ حال بلغمی‌ها و سرد‌مزاج‌ها است.

 

روش تهیه

آرد، شويد، بيكينگ پودر و نمك را در ظرف مناسبي بريزيد، مخلوط كنيد و حفره‌اي در وسط آن ايجاد كنيد. آن‌گاه آب و روغن زيتون را در اين حفره بريزيد و مخلوط كنيد تا خمير مناسبي حاصل شود. سپس خمير را به مدت تقريبي 5 دقيقه، روي سطح آردپاشيده ورز دهيد تا نرم و يكدست شود. حالا خمير را به سه قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر قسمت را روي كاغذ روغني، به قطر 25 سانتيمتر، باز نمائيد (نان بايد خيلي نازك باشد). اكنون رويشان روغن زيتون بماليد و شويد و نمك درشت بپاشيد. اينك با دقت، خمير را همراه با كاغذ روغني درون سيني شيريني پزي بگذاريد و به همين ترتيب، باقيماندة خمير‌ها را نيز آماده كنيد. آن‌گاه نان‌ شويد را 8-10 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 190 درجة سانتيگراد بپزيد و روي پنجرة سيمي خنك كنيد. 

برچسب ها: ناننان شویدطرز تهیه نان شویدخواص نان شوید تعداد بازديد: 952 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است