Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:50

نان هل و موز

نان هل و موز

shooroshirin

0 0

متوسط

25 دقیقه

1 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه 1 قرص نان:

 

آ‌رد سفید گندم..............400 گرم

مخمر خشك................. 1 قاشق چایخوری

دانه هل آ‌سیاب شده.............. 10 عدد

عصاره مالت............... 2 فاشق غذاخوری

موز رسیده خرد شده................... 2 عدد

نمك................... ا قاشق چایخوری

شکر.............مقداری

آ‌ب................... 150 میلی لیتر

طرز تهیه: 

 مخمر، آ‌ب و شکر را کاملاً مخلوط کنید و به مدت ۱٠ دقیقه در محل گرمی قرار دهید تا مخمر فعال شود. آ‌رد و نمك را مخلوط و مخمر و شکر را کم‌کم اضافه کنید. سپس عصاره مالت، هل و موز را به مخلوط بیفزایید. مواد را با حرکت دورانی قاشق مخلوط کرده و آ‌ن را با دست هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آ‌ید.

 در صوت لزوم کمی آ‌ب به خمیر اضافه کنید. سپس خمیر حاصل را روی سطح صافی قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه با انگشت ورز دهید تا حالت ارتجاعی پیدا کند. روی خمیر را پوشانده و به مدت ۲ ساعت در محل گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

 فر را روی درجه حرارت ۲۲٠ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. خمیر را دوباره روی سطح صافی کمی ورز دهید. سپس آ‌ن را به شکل گیس به هم ببافید. خمیر بافته شده را روی صفحه پلاستیکی قرار داده و روی آ‌ن را با کیسه پلاستیکی بپوشانید. کیسه را به حالت آ‌زاد روی آ‌ن قرار دهید تا هوا داخل آ‌ن جمع شود. منتظر شوید تا خمیر کاملاً  ورآ‌ید.

 سطح خمیر گیس شده را مرطوب کرده و در صورت تمایل از هر دانه‌ای که مایل هستید روی سطح خمیر بپاشید. خمیر را در فری که از قبل با حرارت ۲۲٠ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۱٠ دقیقه قرار دهید. سپس حرارت را به ۲٠٠ درجه سانتی‌گراد کاهش دهید و حدود ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا سطح نان به صورت متخلخل و طلایی درآ‌ید. سپس آ‌ن را از فر خارج كنید و اجازه دهید تا کاملاً خنك شود

برچسب ها: ناننان خانگینان موزنان موز و هلطرز تهیه نان موز و هل تعداد بازديد: 645 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟