Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:50

نان فانتزی

نان فانتزی

shooroshirin6

0 0

سخت

8 نفر

مواد مورد نیاز

 پودر مایه خمیر 1 قاشق چایخوری

 

شکر  2 قاشق چایخوری

 

آب ولرم  250 میلی لیتر (1 پیمانه)

 

آرد نان 570 گرم

 

نمک 1 قاشق چایخوری

 

شیر خشک 2 قاشق چایخوری

 

روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

 

تخم مرغ 1 عدد

 

شیر برای روی خمیر به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

مایه‌خمیر، شکر و نیمی از آب را در کاسه کوچکی بریزید، رویش را بپوشانید و در جای گرم بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد، نمک، شیر‌خشک، روغن زیتون، تخم‌مرغ، مایه‌خمیر ورآمده و باقیمانده آب را در کاسه بزرگ‌تری بریزید و مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یکدست شود و آن را در کاسه چربکرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یک ساعت یا تا زمانیکه حجمش دوبرابر شود، در جای گرم نگه دارید.

حالا خمیر را به 4 قسمت 90 گرمی، 9 توپ به وزن 60 گرم و در حدود 25 گرم برای قسمت حصیر بافت جدا کنید. اکنون سینی بدون لبه و یا سینی لبه کوتاهی را بردارید و آن را چرب کنید. آن‌گاه 4 خمیر 90 گرمی را جدا‌جدا روی سطح آرد پاشیده، به قطر تقریبی 18-20 سانتیمتر باز کنید و هر یک را از داخل به 8 مثلث برش دهید به‌گونه‌ایکه برش‌ها از محیط دایره قطع نشوند!

سپس 8 عدد از توپ‌های 60 گرمی را کنار هم  و دایره‌وار در سینی بچینید و یکی از خمیر‌های به قطر 18 سانتیمتر را وسط این دایره قرار دهید. حالا مثلث‌ها را به طرف توپ‌ها برگردانید به‌گونه‌ایکه هر مثلث روی یکی از توپ‌ها قرار بگیرد.

اینک روی خمیر کره آبکرده بمالید و خمیر بعدی را نیز به همین ترتیب روی خمیر قبلی قرار دهید و مثلث‌های برش خورده را روی مثلث‌های قبلی برگردانید. سپس خمیر سوم را نیز در وسط دایره ایجاد شده بگذارید به گونه‌ایکه مثلث‌های خمیر این‌بار، بین دو مثلث قبلی قرار بگیرند.

حالا آخرین خمیر را نیز به همین ترتیب روی خمیر قبلی بگذارید و مثلث‌ها را روی مثلث‌های قبلی خمیر برگردانید. آن‌گاه آخرین توپ باقیمانده (60 گرمی) را در مرکز قرار دهید و با خمیر باقیمانده 25 گرمی روی آن را به شکل حصیر بیارائید.

اینک روی خمیر را بپوشانید و 15-20 دقیقه در دمای محیط نگه دارید. سپس روی خمیر قدری شیر بمالید و نان را به مدت تقریبی 25-30 دقیقه، در فر گرم کرده با دمای 160 درجه سانتیگراد بپزید.

 

برچسب ها: نان فانتزیانواع نانآموزش نان فانتزیروش تهیه نان فانتزیمواد لازم نان فانتزی تعداد بازديد: 1747 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟