Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:25

نان گیس‌باف پنیر و تره

نان گیس‌باف پنیر و تره

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 500 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

شكر 1 قاشق چایخوری

 

مایه خمیر فوری یك‌و‌یك‌دوم قاشق چایخوری

 

كره 25 گرم

 

پنیر گودای رنده‌كرده 115 گرم

 

تره 3 قاشق سوپخوری

 

پیازچه خردكرده 4 ساقه

 

شیر ولرم 150 میلی‌لیتر (دوسوم پیمانه)

 

آب ولرم 175 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

آشپزباشی – مهدیس رحیمیان

 

آرد، نمك، شكر و مایه خمیر را در كاسه‌ای بریزید و با هم مخلوط كنید. آن‌گاه كره، پنیر، تره و پیازچه را به آن بیفزائید و این مواد را در وسط كاسه جمع كنید. سپس شیر و آب را به مواد خشك اضافه كنید تا به صورت خمیر در آید.

 حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت تقریبی 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود. بعد خمیر را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جای گرم نگه‌دارید تا حجمش 2 برابر شود.

 اكنون حجم خمیر را با فشار دست بخوابانید و به مدت 1 دقیقه ورز دهید. حالا خمیر را به 3 قسمت مساوی تقسیم كنید و به شكل رول در آورید.

 سپس آنها را به هم ببافید و در سینی پوشیده از كاغذ روغنی بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت 45 دقیقه، كنار بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود.

اینك روی خمیر را با تخم‌مرغ زرین كنید و در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 20 دقیقه بپزید. بعد دمای فر را به 180درجه سانتیگراد، كاهش دهید و 15 دقیقه دیگر یا تا زمانی كه نان طلائی رنگ شود، بپزید.

 

برچسب ها: طرز تهیه نانانواع نانآموزش ناننانپخت نانمواد اولیه ناندستور نانآشپزباشیمهدیس رحیمیاننان گیس‌بافنان پنیرنان تره تعداد بازديد: 1594 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟