Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 09:36

نان کاج خرمایی

نان کاج خرمایی

shooroshirin6

0 0

آسان

8 نفر

مواد مورد نیاز

 شیر ولرم 180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)

 

شکر 100 گرم

 

پودر مایه خمیر  یک و یک دوم قاشق چایخوری

 

تخم مرغ 2 عدد

 

کره نرم 30 گرم

 

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 300 گرم

 

مواد لازم میانی:

 

خرما 400 گرم

 

دارچین یک دوم قاشق چایخوری

 

پودر هل  یک دوم قاشق چایخوری

 

شیر 60 میلی لیتر (یک چهارم پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 

شیر، 2 قاشق چایخوری از شکر و مایه خمیر را در کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید. رویش را بپوشانید و آن را 15 دقیقه کنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، کره و نمک را در کاسه مناسبی بریزید و با هم مخلوط کنید.

سپس مایه‌خمیر عمل آمده را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. حالا آرد را کم‌کم بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود. خمیر را روی سطح آردپاشیده، ورز دهید و رویش را بپوشانید و کنار بگذارید تا حجمش افزایش یابد.

آن‌گاه خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل مثلث و به ضخامت 2 - 3 میلیمتر باز کنید. سپس مواد میانی را روی خمیرها بمالید و هر چهار خمیر را روی هم قرار دهید.

اکنون لبه‌های خمیر را در دو ضلع موازی هم، برش‌های 2 سانتیمتری بزنید و هر دو برش را به هم بپیچانید. حالا روی خمیر را بپوشانید و 15 دقیقه، استراحت دهید.  اینک روی خمیر مخلوط زرده تخم‌مرغ و زعفران بمالید و آن را در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

روش تهیه مواد میانی: پوست و هسته خرماها را بگیرید و آن را همراه با دارچین، پودر هل و شیر در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. این مخلوط را پیوسته هم بزنید تا خرما کاملا له شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و همینکه خنک شد، مصرف نمائید.

 

برچسب ها: انواع ناننان کاج خرمایینان به شکل کاجنان خرمایینان با خرما تعداد بازديد: 1628 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟