Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:59

نان زنجفیلی

نان  زنجفیلی

shooroshirin

0 0

متوسط

15 دقیقه

6 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6 عدد

آب ولرم.............60 میلی لیتر (یک چهارم پیمانه)

پودر مایه خمیر....................8 گرم (در حدود 2 قاشق چایخوری)

آرد ...................500  گرم

روغن مایع125..................... میلی لیتر (یک دوم پیمانه)

تخم مرغ................... 2 عدد

ماست .................200 گرم

پودر زنجفیل..............       20 گرم

زردة تخم مرغ برای روی خمیر ................. 1 عدد

آشپزباشی - سعيد بابارحيمي :

خواص زنجبیل : زنجبیل یکی از سالم ترین ادویه های کره زمین است. این ماده حاوی مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی است که فواید بسیاری برای بدن و مغز شما دارند. زنجبیل دارای سابقه بسیار طولانی در استفاده در اشکال مختلف طب سنتی است. از این ماده برای کمک به هضم ، کاهش تهوع و کمک به مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده شده است. زنجبیل را می‌توان تازه، خشک ، پودر یا به عنوان روغن یا آب میوه استفاده کرد و گاهی به غذاهای فرآوری شده و مواد آرایشی اضافه می شود. این یک ماده بسیار متداول در دستور العمل‌ها است. زنجبیل یک ادویه محبوب است. ماده ای با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمند است.

 

روش‌تهیه

آب و مایه‌خمیر را در ظرف کوچک و مناسبی بریزید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود. آن‌گاه بقیة مواد را در کاسة همزن برقی بریزید، مایه‌خمیر ورآمده را بیفزائید و با مفتول مخصوص خمیر، مواد را هم بزنید تا خمیر صاف و یکدستی حاصل شود و به دست نچسبد! (می‌توانید خمیر را بدون استقاده از همزن برقی نیز، با دست ورز دهید). حالا خمیر را در کاسة چربکردة مناسبی بگذارید، رویش را بپوشانید و 15 دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا حجم خمیر افزایش یابد.

اکنون هربار به اندازة 150 گرم از خمیر بردارید و آن را چونه کنید. سپس چونه‌های فراهم کرده را با فاصله در سینی چربکرده بچینید، روی سینی را بپوشانید و 5 دقیقه در دمای محیط نگه دارید. اکنون روی خمیر را با فشار دستتان، اندکی تخت کنید و رویش مهر بزنید. حالا خمیر را 30 دقیقة دیگر کنار بگذارید تا حجمش افزایش یابد. اینک روی خمیر‌ها زردة تخم‌مرغ بمالید و نان را به مدت تقریبی 15 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 200 درجة سانتیگراد بپزید.  

برچسب ها: نان زنجبیلیزنجبیلطرز تهیه نان زنجبیلیخواص زنجبیل تعداد بازديد: 826 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟