Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:55

بیگلز

بیگلز

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد نان 350 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ همزده یك‌ قاشق سوپخوری

 

آب ولرم 200 میلی‌لیتر

 

مایه خمیر فوری 10 گرم

 

سفیده تخم‌مرغ 1 عدد

 

آب 2 قاشق چایخوری

 

زیره 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی – مهديس رحيميان

 

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و تخم‌مرغ و آب ولرم را به آن بیفزائید و قدری مخلوط كنید، آن‌گاه مایه خمیر را اضافه كنید و خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت تقریبی 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

حالا خمیر را در كاسه چربكرده قرار دهید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. سپس به مدت 2 دقیقه آن را ورز دهید و به 10قسمت مساوی تقسیم كنید.

خمیرها را به شكل توپ در آورید، رویشان را بپوشانید و استراحت دهید. اكنون روی خمیرها را قدری تخت كنید و با انتهای یك قاشق چوبی در مركزشان حفره‌ای ایجاد كنید و در سینی آرد پاشیده قرار دهید، رویشان را بپوشانید و 20 دقیقه دیگر، استراحت دهید. اینك در ظرف مناسبی، آب بریزید و روی اجاق بجوشانید.

حال حرارت را كم كنید و خمیرها را به مدت 1 دقیقه در آن بجوشانید و بعد روی كاغذ هوله‌ای آشپزخانه بگذارید. آن‌گاه خمیرها را در سینی بچینید و رویشان را با مخلوط سفیده تخم‌مرغ و آب مرطوب كنید و زیره بپاشید.

سینی را در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد، بگذارید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، نان‌ها را بپزید.

 

برچسب ها: آشپزیطرز تهیه نانانواع نانآموزش ناننانپخت نانمواد اولیه ناندستور نانآشپزباشیمهدیس رحیمیانبیگلزآموزش بیگلزطرز تهیه بیگلز تعداد بازديد: 2021 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟