Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:15

نان سوپ

نان سوپ

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌خمیر 6 گرم

 

آب ولرم یك چهارم پیمانه (60 میلی‌لیتر)

 

شكر  1 قاشق چایخوری

 

آرد نان  270 گرم

 

نمك  یك دوم قاشق چایخوری

 

شیر ولرم 125 میلی‌لیتر (یك دوم پیمانه)

 

عسل  1 قاشق چایخوری

 

روغن زیتون 2 قاشق چایخوری

 

شوید خشك  1 قاشق سوپخوری

 

كنجد به میزان لازم

 

شیر به میزان لازم

آشپرباشی- لیلا آیانی صفت

 

مایه‌خمیر، آب و شكر را در كاسه‌ی كوچكی بریزید و با هم مخلوط كنید. روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر، فعال شود و حباب‌هائی روی آن پیدا شود.

سپس آرد و نمك را در كاسه‌ای بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد كنید. اكنون مایه‌خمیر عمل آمده، شیر ولرم، عسل، روغن زیتون و شوید را بیفزائید و هم بزنید تا خمیری به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود.

بعد خمیر را در كاسه‌ی چرب‌كرده‌ای بگذارید، روی آن را بپوشانید و در حدود 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجمش دو برابر شود.  اینك خمیر را به 15 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به شكل توپ درآورید. سپس هر تكه را (به طول تقریبی 12 سانتیمتر) رول كنید و روی سینی چربكرده و آردپاشی شده، با فاصله از یكدیگر بچینید، روی خمیر را بپوشانید و دوباره به مدت نیم ساعت استراحت دهید.

حالا روی خمیر را با قدری شیر مرطوب سازید و كنجد بپاشید. بعد سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی نیم ساعت بگذارید تا نان‌ها بپزند و طلائی رنگ شوند.

 

برچسب ها: آموزش ناننانآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان سوپنان با سوپآموزش نان سوپروش تهیه نان سوپمواد لازم نان سوپ تعداد بازديد: 2908 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟