Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:58

نان کنجدی | طرز تهیه نان کنجدی

نان کنجدی | طرز تهیه نان کنجدی

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

12 نفر

مواد مورد نیاز

نان كنجد | طرز تهیه نان کنجدی

مواد لازم:

مایهخمیر 2 قاشق چایخوری

آب ولرم  350 میلیلیتر

شكر  1 قاشق سوپخوری

آرد   175 گرم

آرد كامل  190 گرم

نمك  2 قاشق چایخوری

كنجد بوداده 75 گرم

شیر  به میزان لازم

كنجد  2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه نان کنجدی

در كاسهی كوچكی مایه خمیر، یك چهارم پیمانه از آب و شكر را با هم مخلوط كنید و روی آن را بپوشانید و در حدود 10- 15 دقیقه در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال گردد و حبابهائی روی آن نمایان شود.

در ظرف دیگری، آردها و نمك را با هم مخلوط سازید. بعد مایهخمیر و باقیماندهی آب را بیفزائید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیری به دست آید. اكنون خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد خمیر را در كاسهی چرب شدهای قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و در حدود 5/1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

اینك یك قالب گرد 23 سانتیمتری را چرب كنید. بعد حجم خمیر را با فشار دست از بین ببرید و روی سطح صافی قرار دهید. آنگاه كنجد را به آن بیفزائید و دوباره خمیر را ورز دهید تا همه جای خمیر با كنجد مخلوط شود.

حالا خمیر را به 16 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر تكه را به شكل گلوله‌ای در آورید و در قالب آماده، كنار هم بچینید. دوباره روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر افزایش یابد و قالب را پر كند. اینك روی خمیر را با شیر مرطوب كنید و كنجد بپاشید. قالب را در فر (تاون) گرم شده با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه قرار دهید. بعد دمای فر را تا 190 درجه‌ی سانتیگراد پائین بیاورید و 30 دقیقه‌ی دیگر نان را بپزید.

برچسب ها: طرز تهیه نانانواع ناننان کنجدطرز تهیه نان کنجدی تعداد بازديد: 1594 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است