Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 02:55

نان با آرد كامل | طرز تهیه نان

نان با آرد كامل | طرز تهیه نان

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

نان با آرد كامل| طرز تهیه نان

مواد لازم برای 8 عدد:

پودر مایه خمیر 2 قاشق چایخوری

شكر 2 قاشق سوپخوری

آب ولرم 120 میلیلیتر

آرد كامل 225 گرم

آرد ساده 420 گرم

آرد ذرت 60 گرم

نمك  2 قاشق چایخوری

كرهی نرم 4 قاشق سوپخوری

دوغ بینمك 475 میلیلیتر

مواد لازم برای تهیه‌ی رویه:

زردهی تخم مرغ 2 عدد

كنجد به میزان لازم

 

 

 

طرز تهیه نان با آرد کامل

پودر مایه خمیر، شكر و آب را در كاسهای بریزید. روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود. حالا همهی آردها و نمك را در كاسه‌‌ی بزرگی بریزید و در وسط آن حفرهای ایجاد كنید. اكنون، مایه خمیر عمل آمده، كره و دوغ را بیفزائید و همهی مواد را با هم تركیب كنید تا خمیر لطیفی به دست آید. اینك خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، ورز دهید تا بافت آن صاف و یكدست شود. حالا خمیر را در كاسهی چربكردهای بگذارید، روی آن را بپوشانید و به مدت 2 تا 3 ساعت در محل گرمی قرار دهید تا خمیر ور بیاید و حجمش دو برابر شود.  پس از آن، خمیر را وزن كنید و به 8 قسمت مساوی تقسیم نمائید و هر قسمت را به شكل توپ درآورید. حالا هر یك از 4 توپ را در دو قالب مربع چربكرده به اندازهی بیست سانتیمتر، قرار دهید. روی هر دو قالب را بپوشانید و در محل گرمی قرار دهید تا حجم خمیرها دو برابر شود و تقریبا قالب را پر كند. (حدود 1 ساعت)

سپس روی خمیرها را با زرده‌‌ی تخم مرغ به وسیله‌ی قلم‌مو مرطوب كنید و كنجد بپاشید. قالب‌ها را در فر گرم شده با دمای 190 درجه‌ی سانتیگراد یا 375 درجه‌ی فارنهایت به مدت تقریبی 50 دقیقه قرار دهیدتا نان بپزد و طلایی رنگ شود. نان‌ها می‌باید پس از پختن سبك شوند و چنانچه ضربه‌ای پشت نان بزنید صدای توخالی بدهند. نان‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید.

برچسب ها: طرز تهیه نانآموزش ناننان با آرد کاملطرز تهیه نان با آرد کامل تعداد بازديد: 2288 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟