Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 06:03

نان پیاز و زیتون

نان پیاز و زیتون

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پیاز قرمز خردكرده  2 عدد متوسط

 

روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

 

آرد 750 گرم

 

نمك  1 قاشق چایخوری

 

مایه‌ خمیر خشك فوری  2 قاشق چایخوری

 

زیتون سیاه یا سبز خردكرده  225 گرم

 

جعفری، گشنیز یا نعنا خردكرده  4 قاشق سوپخوری

 

آب گرم 2 پیمانه

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

پیاز را در روغن تفت دهید تا نرم و سبك شود. آن‌گاه آرد، نمك، مایه خمیر، پیاز، زیتون و سبزی را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید. حالا آب را بیفزائید و مواد را با هم مخلوط نمائید تا خمیر شود. اگر خمیر خشك بود، آب بیش‌تری اضافه كنید. اكنون خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

خمیر را درون كاسه چربكرده‌ای بگذارید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. اینك خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم كنید و هر كدام را به شكل توپ درآورید و در دو سینی چربكرده قرار دهید. حالا روی خمیرها را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا حجمشان دو برابر شود.

بعد با چاقوی تیزی، روی هر یك سه برش ایجاد كنید و كمی روغن زیتون بمالید. سپس در فر(تاون) گرم‌ شده با دمای 220 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 40 دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزند و طلائی‌رنگ شوند.

 

برچسب ها: آموزش ناننانمواد لازم نانروش تهیه ناننان پیازآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان زیتوننان پیاز و زیتون تعداد بازديد: 1509 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است