Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:37

نان ارده

نان ارده

shooroshirin6

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

 

مواد لازم برای 8-12 رول

پودر مایه‌خمیر دو و یک دوم قاشق چایخوری

شکر ریز یک دوم قاشق چایخوری

آب ولرم  در حدود 180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)

آرد نان 350 گرم

نمک 1 قاشق چایخوری

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

مواد لازم میانی:

ارده 1 پیمانه

شکر دانه ریز 180 گرم

دارچین 2 قاشق چایخوری

 

آشپزباشی-لیلا آیانی صفت

روش تهيه

مایه‌خمیر، شکر و یک چهارم پیمانه از آب ولرم را در کاسه کوچکی بریزید، رویش را بپوشانید و 10دقیقه کنار بگذارید تا مایه‌خمیر فعال شود.

آن‌گاه آرد، نمک، باقیمانده آب، مایه‌خمیر عمل آمده و روغن زیتون را در کاسه همزن برقی بریزید و با استفاده از مفتول مخصوص خمیر، مواد را هم بزنید تا خمیر مناسبی به‌دست‌آید (می‌توانید خمیر را با دست نیز ورز دهید).

سپس خمیر به‌دست‌آمده را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یکدست شود و بعد آن را در کاسه چربکرده بگذارید. رویش را بپوشانید و بگذارید حجم خمیر افزایش یابد (حدود دو ساعت).

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را روی سطح آرد پاشیده، به شکل دایره باز نمائید. اکنون ارده را روی هر دو خمیر بمالید و قدری مخلوط شکر و دارچین بپاشید.

اینک هر دو خمیر را جدا‌جدا رول کنید و هر رول را به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس روی هر قسمت وردنه بکشید تا قدری نازک شود.

حالا آن‌ها را در سینی شیرینی‌پزی دارای کاغذ روغنی چربکرده، با فاصله بچینید و رویشان روغن زیتون بمالید و شکر، دارچین و کنجد بپاشید. آن‌گاه نان‌ها را در فر گرم کرده با دمای 200درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 12-15 دقیقه بپزید.

برچسب ها: انواع ناننانپخت ناننان ارده تعداد بازديد: 1185 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است