Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:43

نان مربائی

نان مربائی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌‌خمیر 1 قاشق سوپخوری

 

شكر1 قاشق چایخوری

 

شیر ولرم 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

آرد 75 گرم

 

كره 150 گرم

 

شكر اضافی 110 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

آرد 450 گرم

 

نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

مربای تمشك یا آلبالو 5 قاشق سوپخوری

 

خلال بادام 70 گرم

 

زرده‌‌ تخم‌مرغ 1 عدد

 

پرك بادام 40 گرم

 

پودر قند به میزان لازم

آشپزباشی – ليلا آيانی صفت

 

مایه‌خمیر، شكر، شیر و آرد (75 گرم) را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر، فعال شود.

آن‌گاه كره را در كاسه‌‌ای بریزید، شكر اضافی و وانیلین را بیفزائید و در حدود 3 دقیقه با همزن برقی بزنید تا به شكل كرم درآید. سپس تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه بیفزائید و كاملاً مخلوط كنید.

اكنون این مایه را با پیش‌خمیر (استارتر) مخلوط‌كنید و آرد و نمك را نیز اضافه نمائید تا به شكل خمیر درآید. حالا خمیر را كمی ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

بعد آن را در كاسه‌ چربكرده‌ای بگذارید، رویش را بپوشانید و در جای گرم نگه‌دارید تا حجم خمیر دو برابر شود. آن‌گاه خمیر را به شكل مستطیل، به ضخامت 1 سانتیمتر باز كنید و مربا را با فاصله‌ 1 سانتیمتر از لبه‌ها روی آن بمالید و خلال بادام بپاشید.

حالا خمیر را از طول رول كنید و در قالب چربكرده‌ میان تهی به قطر 21 سانتیمتر قرار دهید. روی قالب را بپوشانید و دوباره به مدت تقریبی نیم‌ساعت استراحت دهید.

اینك روی خمیر را با زرده‌‌ تخم‌مرغ زرین سازید، پرك بادام بپاشید و در فر(تاون) گرم‌شده با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد، به مدت 10 دقیقه قرار دهید.

بعد از این مدت، دما را به 180 درجه كاهش دهید و 45 دقیقه صبر كنید تا نان بپزد و طلائی رنگ شود. نان كه خنك شد، روی آن پودر قند بپاشید.

 

برچسب ها: طرز تهیه نانانواع نانآموزش ناننانپخت نانشیرینی پزیمواد اولیه ناندستور نانليلا آيانی صفتنان مربائی تعداد بازديد: 1700 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟