Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:59

نان سیب و گردو

نان سیب و گردو

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌خمیر 7 گرم

 

شكر 25 گرم

 

شیر ولرم 125 میلی‌لیتر

 

آرد 400 گرم

 

نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

كره 40 گرم

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

زرده‌ تخم‌مرغ 1 عدد

 

مواد لازم میانی

 

سیب متوسط 2 عدد

 

گردوبوداده و پودركرده 200 گرم

 

شكر 50 گرم

 

شیر 1 قاشق سوپخوری

 

پودر كاكائو 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی

 

مایه‌خمیر و یك قاشق سوپخوری از شكر و یك‌چهارم پیمانه از شیر را، در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر فعال شود.

 آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه‌‌ دیگری بریزید و باقیمانده‌ شكر را به آن بیفزائید. سپس كره نرم‌شده، تخم‌مرغ‌ها، باقیمانده‌ شیر و مایه‌خمیر ور آمده را نیز اضافه كنید.

سپس مواد را كاملاً با هم مخلوط سازید تا خمیری به دست آید. حالا خمیر را خیلی خوب ورز دهید تا كاملاً صاف شود. بعد آن را در كاسه‌ چربكرده‌ای بگذارید و رویش را بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود.

 اكنون خمیر را به شكل مستطیل بازكنید و با مواد میانی، سطح خمیر(به غیر از لبه‌ها) را بپوشانید و از عرض رول كنید. سپس در قالب لوف 12×30 سانتیمتری چربكرده قرار دهید.

اینك روی خمیر را بپوشانید و صبر كنید تا دوباره خمیر حجیم شود. حالا روی خمیر را با زرده‌‌ تخم‌مرغ مرطوب سازید و در فر(تاون) گرم‌شده با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد، به مدت تقریبی 25- 30 دقیقه بپزید.

روش تهیه‌ مواد میانی: سیب‌ها را پوست بگیرید و درشت رنده‌ كنید و با گردو و شكر مخلوط سازید. جداگانه شیر و پودر كاكائو را با هم مخلوط نمائید و به سیب و گردو بیفزائید.

 

برچسب ها: طرز تهیه نانانواع نانآموزش نانناننان سیبنان گردوشیرینی پزینان میوه ایمواد اولیه ناندستور ناننان سیب و گردوآشپزباشی تعداد بازديد: 2070 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است