Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:07

نان پیتا

نان پیتا

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌خمیر 10 گرم

 

شكر یك‌دوم قاشق چایخوری

 

آب ولرم 270 میلی‌لیتر (یك پیمانه+ یك قاشق سوپخوری)

 

آرد 500 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

روغن مایع یا روغن زیتون 45 میلی‌لیتر (3 قاشق سوپخوری)

آشپزباشی- لیلا آیانی صفت

 

مایه‌خمیر و شكر را با یك‌چهارم پیمانه از آب، در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید. روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه‌خمیر ور بیاید. آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه دیگری بریزید و روغن، مایه‌خمیر ور آمده و بقیه آب را بیفزائید و مواد را با هم مخلوط سازید تا خمیری به دست آید.

حالا خمیر را خوب ورزدهید و در كاسه چرب‌كرده‌ای بگذارید، رویش را بپوشانید و نیم‌ساعت استراحت دهید. اكنون خمیر را به شكل لوله در آورید و به 12 قسمت مساوی تقسیم كنید بعد هر قسمت را با وردنه به شكل دایره‌ای به قطر 15 سانتیمتر باز كنید. سپس هر تكه را در سینی چربكرده، با فاصله از یكدیگر قرار دهید.

اینك روی خمیرها را بپوشانید و حدود نیم‌ساعت استراحت دهید. حالا فر(تاون) را با آخرین درجه گرم كنید، سینی را داخل آن بگذارید، دما را به 200 درجه سانتیگراد كاهش دهید و 10 دقیقه صبر كنیدتا نان‌ها بپزند و طلایی رنگ شوند.

یادآوری: این نان، نباید خیلی تغییر رنگ دهد.

 

برچسب ها: آموزش آشپزینانآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان پیتاروش تهیه نان پیتامواد لازم نان پیتا تعداد بازديد: 1439 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است