Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 03:26

نان جو

نان جو

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر 10 گرم (2 قاشق چایخوری)

 

شكر 1 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 475 میلی‌لیتر

 

آرد كامل گندم 350 گرم

 

آرد جو 225 گرم

 

آرد سفید 115 گرم

 

نمك یك‌ و یك‌دوم قاشق چایخوری

 

زیره سیاه 2 قاشق سوپخوری

 

شیره انگور 2 قاشق سوپخوری (30 میلی‌لیتر)

آشپزباشی

 

پودر مایه خمیر، شكر و یك سوم پیمانه از آب را در كاسه‌ای بریزید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال گردد و حباب‌هائی روی آن ظاهر شود. آن‌گاه آردها، نمك و یك قاشق چایخوری زیره را، در كاسه‌ای بریزید و مایه خمیر عمل آمده، شیره انگور و باقیمانده آب را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر لطیفی به دست آید.

چنانچه خمیر سفت و خشك بود، قدری آب به آن اضافه نمائید. حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. بعد خمیر را درون كاسه چربكرده‌ای بگذارید؛ روی آن را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. اینك خمیر را وزن كنید و به 2 قسمت مساوی تقسیم نمائید.

هر قسمت را به شكل لوله‌ای به اندازه 23 سانتیمتر درآورید و با كمی فاصله از یكدیگر، در سینی چربكرده قرار دهید. روی خمیرها را با افشانه آب نمناك كنید و باقیمانده زیره را بپاشید. حالا روی آن‌ها را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن دوبرابر شود.

سپس در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 دقیقه یا تا زمانی كه با زدن ضربه به نان صدای تو خالی بدهد، بپزید. آن‌گاه نان‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و هر كدام را به 8 قسمت مساوی ببرید. بعد هر تكه را با مواد دلخواه پر كنید و به شكل ساندویچ روباز (كاناپه) میل نمائید.

 

برچسب ها: آموزش ناننانآشپزباشینان جوروش تهیه نان جومواد لازم نان جوتهیه نان جونان با جو تعداد بازديد: 1333 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است