Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:34

نان گوجه فرنگی ایتالیائی

نان گوجه فرنگی ایتالیائی

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد نان 250 گرم

 

آرد سفید شیرینی پزی 250 گرم

 

آب گرم  300 میلی‌لیتر (یك و یك‌چهارم پیمانه)

 

پودر مایه خمیر 12 گرم

 

شكر 1 قاشق چایخوری

 

روغن زیتون (بدون بو) 50 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه سرخالی)

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

سس گوجه فرنگی حدود 4 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد نان و آرد سفید را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه یك‌چهارم پیمانه از آب گرم را همراه با مایه خمیر و شكر، در كاسه كوچكی بریزید و خوب هم بزنید.

سپس روی كاسه را بپوشانید و 10 دقیقه، كنار بگذارید تا حباب‌هائی روی مایه خمیر،‌ظاهر شود. در این میان، باقیمانده آب، روغن و نمك را نیز با هم مخلوط كنید.

حالا مایه خمیر ورآمده و مخلوط آب و روغن را به آرد بیفزائید و مواد را با هم مخلوط نمائید تا خمیر مناسبی به دست آید. اكنون خمیر فراهم كرده را روی سطح آرد پاشیده، 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

آن‌گاه خمیر را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت، در دمای محیط نگه دارید تا حجمش زیاد شود. اینك خمیر را دو قسمت كنید و هر یك را به شكل دایره باز كنید.

حالا یكی از خمیرها را در سینی چربكرده بگذارید و رویش سس گوجه‌فرنگی بمالید و خمیر دیگر را روی آن قرار دهید. سپس كاسه یا فنجان كوچكی را در وسط خمیر قرار دهید و روی خمیر روغن زیتون بمالید.

بعد از آن خمیر را از اطراف به 4 قسمت ببرید و هر قسمت را دوباره به 4 تكه تقسیم كنید تا به این ترتیب 16 گل برگ داشته باشید. اكنون هر گل‌برگ را 2 بار تاب دهید و دو تا دو تا به هم بچسبانید و رویشان روغن زیتون بمالید.

آن‌گاه كاسه را از روی خمیر بردارید و روی این قسمت نیز روغن زیتون بمالید و سیاهدانه بپاشید. اینك نان را به مدت تقریبی 40 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد، بپزید.

 

برچسب ها: ناننان گوجه فرنگی ایتالیائینان ایتالیایینان با گوجه فرنگیآموزش انواع نان تعداد بازديد: 1469 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است