Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 00:26

نان كره‌ای شیرین

نان كره‌ای شیرین

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

پودر مایه خمیر1 قاشق چایخوری

 

شكر1 قاشق چایخوری

 

آب ولرم300 میلی‌لیتر

 

آرد نان500 گرم

 

نمك1 قاشق چایخوری

 

كره نرم75 گرم

 

مواد لازم رویه

 

زرده تخم‌مرغ1 عدد

 

كره 25 گرم

 

شكر 4 قاشق چایخوری

 

دارچین2 قاشق چایخوری

آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

مایه خمیر، شكر و یك‌چهارم پیمانه از آب ولرم را در كاسه كوچكی بریزید و مخلوط كنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرم قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود. آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه دیگری بریزید و 15 گرم از كره را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

 سپس مایه خمیر ورآمده و باقیمانده آب‌ولرم را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود و بعد آن را در كاسه چربكرده، بگذارید.

رویش را بپوشانید و تقریباً یك ساعت در جای گرم نگه‌دارید تا حجم خمیر دو برابر شود. اكنون خمیر را سه قسمت كنید و هر تكه را به شكل مستطیل به ابعاد 30 × 40 سانتیمتر باز كنید، زیر و روی خمیر آرد بپاشید و به 6 قسمت مساوی ببرید.

به گونه‌ای كه 6 نوار به اندازه 5×40 سانتیمتر داشته باشید. حالا 60 گرم كره باقیمانده را نیز سه قسمت كنید و هر تكه را روی هر خمیر بمالید تا سطح خمیر كاملا چرب شود.

اینك نوارهای خمیر را روی هم قرار دهید و یكجا رول كنید و روی خمیر وردنه بكشید تا قدری باز شود. به همین ترتیب خمیرهای باقیمانده را نیز آماده كنید و با فاصله از همدیگر در سینی چربكرده، قرار دهید.

روی سینی را بپوشانید و صبر كنید تا حجم خمیرها دوبرابر شود. سپس روی خمیرها زرده تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید.

روی نان‌ها می‌باید طلائی رنگ شود و چنانچه ضربه‌ای به پشت نان بزنید، صدای توخالی آن شنیده شود. اكنون نان‌ها را از فر درآورید. بلافاصله رویشان كره بمالید و مخلوط شكر و دارچین بپاشید.

 

برچسب ها: طرز تهیه نانآموزش نانپخت نانمواد اولیه ناننان شیریننان كره‌ای تعداد بازديد: 1795 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟