Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:46

نان گردو و دارچین

نان گردو و دارچین

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

 پودر مایه خمیر 2 قاشق چایخوری

 

شکر 40 گرم

 

آب ولرم 60 میلی لیتر (یک چهارم پیمانه)

 

شیر پرچرب ولرم 180 میلی لیتر (سه چهارم پیمانه)

 

تخم مرغ 2 عدد درشت

 

کره نرم 60 گرم

 

آرد نان 500 گرم

 

نمک یک دوم قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی:

 

گردوی آسیاب کرده 200 گرم

 

شکر 2-3 قاشق چایخوری

 

دارچین 1 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

مایه‌خمیر، شکر و آب ولرم را در کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه روی کاسه را بپوشانید و در حدود 10 دقیقه، کنار بگذارید تا مایه‌خمیر تخمیر شود و حباب‌هائی روی آن بوجود آید.

حالا شیر، تخم‌مرغ‌ها و کره را همراه با مایه‌خمیر ور‌آمده، در کاسه بزرگی بریزید و آرد و نمک را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. سپس خمیر به‌دست‌آمده را روی سطح آرد‌ پاشیده، ورز دهید تا کاملا صاف و یکدست شود.

همچنین می‌توانید از مفتول مخصوص خمیر استقاده کنید و خمیر را با همزن برقی ورز دهید. اکنون خمیر را در کاسه چربکرده بگذارید، رویش را بپوشانید و در حدود یک ساعت در محیط آشپزخانه نگه دارید تا حجمش افزایش پیدا کند.

آن‌گاه هوای داخل خمیر را بگیرید (با فشار دستتان) و آن را روی سطح آرد‌پاشیده به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر و به شکل بیضی باز کنید و در سینی بگذارید. سپس مواد میانی را با هم مخلوط کنید و روی نیمی از خمیر قدری کره آبکرده بمالید.

حالا مواد میانی را روی این قسمت از خمیر بریزید و خمیر را تا نصفه تا بزنید. اکنون طرف تا نشده خمیر را به نوار‌های یک سانتیمتری برش دهید و این نوار‌ها را به شکل زیبائی، همانند تصویر روی خمیر تا کنید.

اینک روی خمیر را بپوشانید و پس از نیم ساعت، رویش زرده تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 30-40 دقیقه یا تا زمانیکه نان طلائی رنگ شود، در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

 

برچسب ها: ناننان گردو و دارچیننان دارچینینان گردوییناندارچین و گردو تعداد بازديد: 2221 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است