Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:17

نان بوختن

نان بوختن

shooroshirin

0 0

متوسط

25 دقیقه

مواد مورد نیاز

مواد لازم

مایه خمیر خشک یک و یک‌دوم قاشق چایخوری
شکر آسیاب کرده 1 قاشق سوپخوری
شیر ولرم 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)
تخم‌مرغ2 عدد
شکر50 گرم
آرد نان  حدود375 گرم
نمک یک‌چهارم قاشق چایخوری
کرة آبکرده 150 گرم
مربا  به میزان لازم
پودر شکر به میزان لازم



مواد لازم برای تهیة سس کاسترد
زردة تخم مرغ 4 عدد
وانیلین   یک‌چهارم قاشق چایخوری
شکر  4 قاشق سوپخوری
شیر250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)
خامه 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

آشپزباشی - ندا توکلی :

این نان یکی از نان‌های سنتی و خوشمزة اتریش می‌باشد که معمولا با مربای آلو و یا توت فرنگی پر می‌شود و با کاسترد آن را میل می‌کنند. 

روش‌تهیه

مایه خمیر، یک قاشق شکر و یک‌چهارم پیمانه از شیر ولرم را در کاسة کوچکی بریزید و مخلوط کنید. رویش را بپوشانید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا مایه خمیر تخمیر شود و حباب‌هائی رویش به وجود آید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، باقیماندة شیر و شکر را در کاسة مناسبی بریزید و مایه خمیر ور آمده و یک‌چهارم پیمانه از آرد را به آن بیفزائید و 3 تا 4 دقیقه آن را در دمای محیط نگه دارید. سپس باقیماندة آرد را همراه با نمک به این خمیر افزوده و خمیر را ورز دهید (خمیر به‌دست آمده چسبناک است). حالا 5 قاشق سوپخوری از کره را به آن اضافه کنید و خمیر را 5 دقیقة دیگر ورز دهید. اکنون خمیر را در کاسة چربکرده بگذارید، رویش را بپوشانید و در حدود یک ساعت و نیم در دمای محیط نگه دارید تا حجم آن دو برابر شود. اینک هوای داخل آن را بگیرید و خمیر را 1 ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه خمیر را به 24 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل توپ درآورید و با وردنه صاف کنید. سپس روی هر خمیر قدری مربا بگذارید و خمیر را جمع کنید و به شکل توپ درآورید. حالا 2 ظرف نسوز یا 2 قالب را به ضلع 23 سانتیمتر چرب کنید و توپ‌های فراهم کرده از خمیر را در آن قرار دهید و باقیماندة کره را رویش بمالید. روی خمیرها را بپوشانید و نیم ساعت در دمای محیط نگه دارید تا حجم‌شان 2 برابر شود. اکنون نان را به مدت تقریبی 20 تا 25 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد بپزید. همینکه نان خنک شد، ‌رویش پودر شکر بپاشید.

روش تهیة کرم کاسترد
زردة تخم‌مرغ‌ها، وانیلین و شکر را با هم مخلوط کنید و شیر و خامة گرم کرده را به آن بیفزائید. آن‌گاه این مایه را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا سس بپزد و غلیظ شود. مراقب باشید که قبل از جوشیدن سس، آن را از روی حرارت بردارید. همینکه سس خنک شد،‌ رویش را بپوشانید و تا هنگام مصرف، در یخچال نگه دارید.

برچسب ها: کرم کاستردمایه خمیرنان بوختنطرز تهیه نان بوختن تعداد بازديد: 902 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟