Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:44

نان سیب

نان سیب

shooroshirin6

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد 220 گرم

 

نمك یك چهارم قاشق چایخوری

 

پودر مایه خمیر 1 قاشق چایخوری

 

شكر 30 گرم

 

شیر 80 میلی لیتر (یك سوم پیمانه)

 

تخم مرغ همزده 1 عدد

 

كره آبكرده 50 گرم

 

 شیر برای روی نان 1 قاشق سوپخوری

 

زرده تخم مرغ برای روی نان 1 عدد

 

خلال بادام برای تزئین 8 عدد

 

تخمه كدو برای تزئین 8 عدد

 

مواد لازم میانی:

 

سیب پوست كنده وخرد كرده  1 عدد درشت

 

آبلیمو 1 قاشق چایخوری

 

شكر 2 قاشق چایخوری

 

دارچین در صورت دلخواه یك چهارم قاشق چایخوری

 

كشمش 1 قاشق سوپخوری

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

 

آرد و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه مایه خمیر، 1 قاشق چایخوری از شكر و شیر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و 10 دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

سپس تخم‌مرغ، باقیمانده شكر، كره و مایه خمیر عمل آمده را درون آرد بریزید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

اكنون خمیر را به شكل توپ درآورید و آن را در كاسه چربكرده بگذارید. رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ونیم ساعت كنار بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

اینك خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر تكه خمیر را اندكی تخت كنید. حالا وسط هر یك از خمیر‌ها، 1 قاشق سوپخوری از مواد میانی بگذارید و خمیر را به شكل توپ جمع كنید.

آن‌گاه خمیر‌های پركرده را در قالب‌های چربكرده بریوش بگذارید و قالب‌ها را در سینی شیرینی پزی بچینید. سپس روی سینی را بپوشانید و به مدت تقریبی 30 دقیقه كنار بگذارید تا حجم خمیر افزایش یابد.

اكنون روی خمیر‌ها مخلوط شیرو زرده تخم‌مرغ بمالید و خلال بادام را به جای دم سیب و تخمه كدو را به جای برگ سیب روی خمیر بگذارید. حالا سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و نان‌ها را به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، بپزید.

روش تهیه مواد میانی: سیب، آبلیمو و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا سیب نرم شود و بپزد. آن‌گاه دارچین را به سیب بیفزائید و سیب را از روی اجاق بردارید. حالا كشمش را 5 دقیقه درآب گرم بخیسانید و در صافی بریزید. سپس آن را به سیب بیفزائید و مخلوط كنید. همینكه مواد میانی خنك شد، آن را مصرف كنید.

یادآوری: ظرف مناسبی را از آب جوش پر كنید و در هنگام پخت درون فر بگذارید.

 

برچسب ها: انواع نانناننان سیبنان با سیبآموزش نان سیب تعداد بازديد: 2788 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟