Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:12

نان سیر و گشنیز

نان سیر و گشنیز

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد نان 280 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

پودر تخم گشنیز 1 قاشق سوپخوری

 

پودر مایه خمیر 1 قاشق چایخوری

 

سیر ورقه‌ای خردكرده 1 حبه

 

عسل 2 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 100 میلی‌لیتر

 

ماست 4 قاشق سوپخوری

 

روغن جامد 1 قاشق چایخوری

 

گشنیز تازه و خردكرده 1 قاشق چایخوری

 

سیاهدانه 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی – مهدیس رحیمیان

 

آرد، نمك و پودر تخم گشنیز را در كاسه‌ای بریزید و با یكدیگر مخلوط كنید. آن‌گاه مایه خمیر و سیر را به آن بیفزائید. سپس عسل، آب، ماست و روغن را با هم مخلوط كنید و در مخلوط آرد بریزید.

حالا با قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا به شكل خمیر در آید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود و آن را در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت 1-2 ساعت و یا تا زمانی كه حجم خمیر 2 برابر شود در جای گرم نگه دارید.

حال 2 سینی را در فر گرم كرده با دمای 240 درجه سانتیگراد بگذارید. هوای داخل خمیر را با فشار دست بگیرید و روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید و 2 قسمت كنید.

سپس هر یك را به صورت چانه در آورید و رویشان را بپوشانید. اكنون چانه‌ها را به ضخامت 8 میلیمتر باز كنید و با نایلون محافظ چربكرده بپوشانید. خمیرها را در سینی بگذارید و رویشان گشنیز و سیاهدانه بپاشید و به مدت تقریبی 5 دقیقه، بپزید.

آن‌گاه روی نان‌ها قدری روغن بمالید به مدت 2-3 دقیقه زیر گریل فر قرار دهید تا كاملاً برشته شوند.

 

برچسب ها: طرز تهیه نانانواع نانآموزش نانناننان سیرپخت ناننان گشنیزدستور نانآشپزباشیمهدیس رحیمیانآشپزی با سیرمواد اولیه نان سیر تعداد بازديد: 2068 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟