Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:53

ترین اسفناج

ترین اسفناج

shooroshirin3

0 0

سخت

7 نفر

مواد مورد نیاز

برگ اسفناج درشت 1 كیلوگرم

 

مواد لازم میانی با مرغ

 

كره 20 گرم

 

پیاز ریز خرد كرده 1 عدد كوچك

 

فیله مرغ ریز خرد كرده 4 تكه

 

ادویه كاری 2 قاشق چایخوری

 

خامه 60 گرم (یك‌چهارم پیمانه)

 

تخم‌مرغ همزده 4 عدد

 

مواد لازم میانی با اسفناج

 

اسفناج خرد كرده 200 گرم

 

سیر له كرده 1 حبه

 

كره 1 قاشق سوپخوری

 

برنج پخته  سه‌چهارم پیمانه

 

خامه 2 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

جوز هندی رنده كرده یك‌چهارم ‌قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه سس گوجه‌فرنگی

 

گوجه‌فرنگی 3 عدد

 

پیاز خرد كرده 1 عدد

 

سركه 1 قاشق سوپخوری

 

شكر  1 قاشق چایخوری

آشپزباشی- مرضیه مرشدی

 

برگ‌های اسفناج را بخارپز كنید تا قدری نرم شود. آن‌گاه ظرف نسوزی را به گنجایش 6 پیمانه بردارید و چرب كنید و كف و دیواره ظرف را با برگ‌های اسفناج بپوشانید. حالا نیمی از مایه مرغ را روی برگ‌های اسفناج بریزید و صاف كنید. سپس مایه اسفناج را بریزید و روی آن را نیز صاف كنید.

آن‌گاه باقیمانده مایه مرغ را بیفزائید و رویش را با برگ‌های اسفناج بپوشانید. روی ظرف را با كاغذ آلومینیوم بپوشانید و در سینی عمیقی بگذارید. حال در سینی آب داغ بریزید به گونه‌ای كه تا نیمه ظرف را بگیرد. سینی را در فر گرم شده با دمای 190 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی یك ساعت بپزید. اكنون ترین اسفناج را برای پذیرائی، در دیس مناسبی برگردانید و با سس گوجه‌فرنگی میل كنید.

روش تهیه مایه میانی با مرغ: كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. پیاز، فیله مرغ و ادویه كاری را بیفزائید و تفت دهید تا فیله مرغ بپزد. آن‌گاه تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد خنك شوند. سپس خامه و تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

روش تهیه مایه میانی با اسفناج: اسفناج، سیر و كره را در تابه بریزید و روی اجاق تفت دهید تا آب اسفناج گرفته شود. آن‌گاه صبر كنید تا اسفناج خنك شود و بعد باقیمانده مواد را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

روش تهیه سس گوجه‌فرنگی: پوست گوجه‌فرنگی‌ها را بگیرید و دور بریزید و گوجه‌فرنگی‌ها را پوره كنید. آن‌گاه پوره گوجه‌فرنگی، پیاز، سركه و شكر را در تابه مناسبی بریزید و به مدت تقریبی ده دقیقه، روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و قدری غلیظ شود. اكنون سس گوجه‌فرنگی را از روی حرارت بردارید و در سس خوری بریزید.

 

برچسب ها: آشپزی با اسفناجترین اسفناجآموزش ترین اسفناجروش تهیه ترین اسفناجمواد لازم ترین اسفناجتهیه ترین اسفناجمواد اولیه ترین اسفناج تعداد بازديد: 2320 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است