Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:02

کشک کدو

کشک کدو

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

کدو سبز: ۴ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۳ حبه

گوجه فرنگی: ۳ عدد

کشک: ۴ قاشق غذاخوری

پودر گردو: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست بگیرید؛ سپس به صورت نگینی خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید. ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و کمی روغن به آن اضاف کنید تا پیاز تفت بخورد و سبک شود.

سیر را رنده کنید و همراه با زردچوبه به پیاز اضافه کنید و سی ثانیه تفت بدهید؛ سپس کدو سبز‌ها را که از قبل شسته و خرد کرده‌اید، به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و بگذارید حدود پنج دقیقه تفت بخورد تا نرم شود.

در مرحله بعد گوجه فرنگی پوره شده را همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد داخل ماهی تابه اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس یک لیوان آب جوش داخل ماهی تابه بریزید و درب ماهی تابه را بگذارید. حرارت اجاق گاز را کم کنید و حدود چهل دقیقه زمان بدهید تا کدو کاملا بپزد و مواد روغن بیاندازد.

در این مرحله درب ماهی تابه را بردارید و مواد پخته شده را با گوشت‌کوب کاملا له کنید؛ سپس کشک و پودر گردو را اضافه کنید و هم بزنید. بیست دقیقه زمان بدهید تا کشک بجوشد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید. کشک کدو خوشمزه و مقوی شما در این مرحله آماده است که می‌توانید داخل ظرف سرو بکشید و روی آن را با نعناع داغ، پیاز داغ، سیرداغ و پودر گردو تزیین کنید.

برچسب ها: کدوکشکزعفرانگردو تعداد بازديد: 144 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است