Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:32

ته چین قارچ و بادمجان

ته چین قارچ و بادمجان

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

برنج 4 پیمانه (600 گرم)

 

بادمجان 500 گرم

 

نمك به میزان لازم

 

روغن مایع به میزان لازم

 

فیله مرغ خردكرده  500 گرم

 

قارچ ورقه كرده 500 گرم

 

سیر له كرده 2 حبه

 

زرده تخم‌مرغ 4 عدد

 

ماست معمولی 1 پیمانه

 

زعفران حل‌كرده غلیظ 1 قاشق چایخوری

 

خلال پسته 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

برنج را مطابق دستورالعمل‌های گذشته، آبكش كنید. پوست بادمجان را بگیرید، حلقه حلقه خرد كنید و رویش مقداری نمك بپاشید تا مزه‌دار شود. پس از نیم ساعت، بادمجان‌ها را در روغن سرخ كنید. سپس فیله مرغ را با 3 قاشق سوپخوری روغن و كمی نمك، تفت دهید.

آن‌گاه قارچ و سیر را بیفزائید و مخلوط را 5 دقیقه دیگر تفت دهید. اكنون دركاسه مناسبی، زرده‌ها‌ی تخم‌مرغ، ماست، زعفران و كمی نمك را خوب مخلوط نمائید، یك دوم پیمانه روغن هم بیفزائید و برنج را با آن مخلوط كنید. بعد كف ظرف نسوزی را چرب نمائید، نیمی از برنج را در آن بریزید و صاف كنید.

حالا بادمجان، مرغ و قارچ را روی برنج بگذارید و خلال پسته بپاشید. سپس باقیمانده برنج را رویش بریزید و آن را با پشت قاشق كمی بفشارید.

بعد 3 تا 4 قاشق سوپخوری روغن روی آن بدهید و روی ظرف را با فویل بپوشانید. اینك ته‌چین را در فر(تاون) گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 1/5 ساعت بپزید تا دم بكشد و ته‌دیگش  طلائی رنگ شود.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با بادمجانته چینته چین قارچآشپزباشیاعظم گلزارمنشته چین قارچ و بادمجانته چین با بادمجان تعداد بازديد: 1269 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است