Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:19

پلو با قارچ و گوشت

پلو با قارچ و گوشت

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

برنج 4 پیمانه (حدود 600 گرم)

 

كره 150 گرم

 

گوشت گوسفندی قیمه‌ای خردكرده  500 گرم

 

رب گوجه‌فرنگی  2 قاشق سوپخوری

 

پیازداغ 3 قاشق سوپخوری

 

قارچ ورقه كرده 500 گرم

 

فلفل دلمه‌ای سبز، زرد و قرمز خردكرده از هر كدام یك‌ نصفه

 

 

ادویه گرام ماسالا یا كاری 1 قاشق چایخوری سرپر

 

نمك به میزان لازم

 

زعفران حل كرده به میزان لازم

آشپزباشی

 

ابتدا، برنج را مطابق دستورالعمل‌های گذشته آبكش كنید.50 گرم ازكره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. آن‌گاه گوشت را بیفزائید و تفت دهید. سپس رب گوجه‌فرنگی و پیازداغ را اضافه كنید و هم بزنید. حالا نیم لیتر آب به آن بیفزائید و صبر كنید تا گوشت بپزد و آبش كشیده شود.

اكنون در تابه دیگری، 25 گرم از كره را بریزید و روی اجاق آب كنید و قارچ را در آن تفت دهید. حالا فلفل دلمه‌ای‌ها را بیفزائید و تفت دهید. بعد ادویه گرام ماسالا، نمك و زعفران را اضافه و مخلوط كنید.

اینك نیمی از كره باقیمانده را در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید. بعد یك‌سوم از برنج را در آن بریزید. سپس قدری از مواد روی برنج بگذارید و دوباره روی آن را با برنج بپوشانید. به همین ترتیب، لایه‌های مخلوط گوشت و برنج را تكرار كنید و باقیمانده كره را رویش بریزید و آن را به مدت 30 تا 40 دقیقه دم كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزباشیپلو با قارچ و گوشتروش تهیه پلو با قارچمواد لازم پلو با قارچتهیه پلو با قارچ و گوشتآشپزی با پلو با قارچ و گوشت تعداد بازديد: 1155 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است