Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 07:17

بورك مرغ

بورك مرغ

shooroshirin5

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه‌ی خمیر

 

تخم مرغ 2 عدد

 

ماست 2 قاشق سوپخوری

 

مارگارین 2 قاشق سوپخوی

 

روغن مایع 4 قاشق سوپخوری

 

آرد حدود 350 گرم

 

مواد لازم میانی خمیر 

 

مرغ چرخكرده 250 گرم

 

پیازچه‌ی خردكرده 3 ساقه

 

كرفس ریز خردكرده 2 قاشق سوپخوری

 

گوجه فرنگی فیله‌كرده 2 عدد

 

نمك و فلفل به مقدار لازم

آشپزباشی- ماه منیر نوری

 

تخم مرغ، ماست، مارگارین و روغن را، در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه آرد را كم‌كم بیفزائید تا خمیر نرمی به دست آید.

سپس رویش را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه كنار بگذارید. حالا هر بار به اندازه‌ی یك قاشق سوپخوری از خمیر بردارید و روی سطح آردپاشی شده، به شكل بیضی باز كنید و قدری از مخلوط مواد میانی روی آن بگذارید.

سپس خمیر دیگری به همین شكل روی مواد میانی بگذارید، دو لبه‌ی خمیر را به هم بچسبانید، در سینی فر بچینید و در فر(تاون) گرم‌شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید.

یادآوری: برای خوشایند بچه‌ها، می‌توانید روی خمیر را با زیتون و فلفل قرمز، شكل دهید (همان طور كه در عكس مشاهده می‌فرمائید). 

نكته‌ی خواندنی

این گیاه منبع غنی ویتامین C، پتاسیم و كلسیم می‌باشد كه این مواد معدنی نیز در كاهش فشار خون موثرند و به طور كلی كرفس دارای فیبر بسیار بالا، فولات، مولیبدن، منگنز و ویتامین B6، B1، ویتامین A، فسفر و آهن می‌باشد.

 

برچسب ها: آشپزی با مرغمیان وعده دانش آموزانآموزش بورکانواع بورکآشپزباشیبورک مرغمیان وعده کودکدستور بورک مرغ تعداد بازديد: 1236 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است