Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:36

آقا گِردَك

آقا گِردَك

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آب 125 میلی‌لیتر (یك دوم پیمانه)

 

روغن جامد 250 گرم

 

آرد به میزان لازم

 

روغن مایع برای سرخ كردن به میزان لازم

 

پودر شكر  حدود 100 گرم

 

هل آسیاب‌كرده یک قاشق چایخوری

 

پسته آسیاب‌كرده یك قاشق سوپخوری

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آب و روغن را در كاسه‌ای بریزید و آرد را به تدریج به آن بیفزائید تا خمیر شود. (دقت كنید خمیر، زیاد سفت نباشد). آن‌گاه روی خمیر را بپوشانید و به مدت 15دقیقه، در دمای محیط نگه‌دارید.

سپس هر بار به اندازه یك دوم قاشق چایخوری از خمیر بردارید و به شكل نوار درآورید. بعد نوار را دور انگشت اشاره خود بپیچید تا به صورت حلقه درآید. به همین ترتیب حلقه‌های دیگر خمیر را بسازید. حالا در ظرف مناسبی، روغن مایع بریزید و آن را روی اجاق داغ كنید و حلقه‌ها را در روغن سرخ نمائید تا طلائی رنگ شوند.

آن‌گاه آقا گردك‌ها را در صافی بریزید یا روی هوله  كاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. در كاسه دیگری، پودر‌شكر و هل را با هم مخلوط كنید و آقا گردك را در آن بغلتانید. اكنون آقا گردك را در ظرف زیبائی بچینید و روی آن را با پسته تزئین كنید.

یادآوری: برای تهیه این شیرینی، حتماً از روغن جامد مرغوب استفاده كنید.

 

برچسب ها: آشپزیشیرینیآشپزباشیافسانه ظروفیآقا گِردَكآموزش آقا گِردَكروش تهیه آقا گِردَكمواد لازم آقا گِردَك تعداد بازديد: 1338 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است