Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:26

دامپلینگ سیب

دامپلینگ سیب

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

سیب زرد 6 عدد

 

سفیده تخم‌مرغ 1عدد

 

مواد لازم میانی

 

شكر قهوه‌ای 3  قاشق چایخوری

 

كره 50 گرم

 

خامه 3 قاشق سوپخوری

 

گردو برشته و خرد كرده 50 گرم

 

مواد لازم برای تهیه خمیر

 

آرد 300 گرم

 

نمك ‌یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

دارچین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

پودر شكر 2 قاشق سوپخوری

 

كره سرد و خرد كرده 180 گرم

 

آب سرد 125 میلی‌لیتر (حدود یك دوم پیمانه)

آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

پوست سیب‌ها را بگیرید و با وسیله مخصوص قسمت میانی و هسته سیب را در‌آورید. مراقب باشید كه سیب از انتها سوراخ نشود زیرا در این صورت مواد میانی از درون سیب بیرون می‌ریزد.

حالا روی سیب‌ها قدری آبلیمو بمالید تا سیاه نشوند! آن‌گاه مواد میانی را فراهم كنید و داخل سیب‌ها را با آن پر نمائید. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 3 میلی‌متر باز كنید و دایره‌هائی به قطر تقریبی 5 سانتیمتر از آن ببرید و روی سیب‌ها بگذارید تا روی مواد میانی را بپوشاند.

اكنون دایره‌های بزرگتری از خمیر ببرید و هر یك از سیب‌ها را در میان آنها بگذارید و از اطراف خمیر را دور سیب جمع كنید. حال از باقیمانده خمیر تكه‌هائی به شكل برگ ببرید و روی سیب بچینید تا دامپلینگ زیباتر به نظر برسد.

آن‌گاه در قسمت بالای سیب یك میخك فرو كنید و روی خمیر را با زرده تخم‌مرغ زرین نمائید. دامپلینگ‌ها را در سینی چربكرده بچینید و به مدت تقریبی یك ساعت در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، بپزید.

همینكه روی دامپلینگ طلائی رنگ شد، آن را از فر درآورید و روی پنجره سیمی خنك كنید. اینك دامپلینگ را برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی قرار دهید و با میپل سیروپ (پن‌كیك سیروپ) میل كنید.

روش تهیه مواد میانی: شكر قهوه‌ای، كره و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس صاف و یكدستی، حاصل شود. آن‌گاه گردو را بیفزائید و سس را از روی حرارت بردارید. سپس صبر كنید تا مایه فراهم كرده خنك شود و بعد آن را مصرف كنید.

روش تهیه خمیر: آرد، نمك، دارچین و پودر شكر را در كاسه مناسبی الك كنید و كره را بیفزائید. آن‌گاه كره را با نوك انگشتان با آرد مخلوط كنید تا به شكل خرده‌نان در‌آید. سپس آب سرد را كم‌كم بیفزائید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. حالا خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و 20 دقیقه در یخچال نگه دارید تا قابل مصرف شود.

 

برچسب ها: دامپلینگ سیبپدامپلینگطرز تهیه دامپلینگمواد اولیه دامپلینگآشپزی با سیبآموزش دامپلینگ تعداد بازديد: 1530 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است