Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:16

كیش مرغ و قارچ

كیش مرغ و قارچ

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 200 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

زرده تخم‌مرغ 2 عدد

 

كره 100 گرم

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

نمك و فلفل از هر كدام یك‌دوم قاشق چایخوری

 

خامه 200 گرم

 

پنیر گودای رنده كرده 250 گرم

 

مواد لازم میانی

 

مرغ ریز خرد كرده 800 گرم

 

روغن مایع 4 قاشق سوپخوری

 

نمك و فلفل از هر كدام یك‌دوم قاشق چایخوری

 

قارچ 400 گرم

 

فلفل قلمی سبز 4 عدد

 

بادمجان 1 عدد

گروه آشپزی

 

آرد، نمك، زرده تخم‌مرغ و كره را با هم مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود و به دست نچسبد. خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و 45 دقیقه در یخچال نگه دارید.

 آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به اندازه قالب موردنظر باز كنید و در قالب چربكرده پهن كنید و 30دقیقه در یخچال نگه دارید. در این میان مواد میانی را آماده سازید و روی خمیر بریزید.

آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را در كاسه‌ای بشكنید و با نمك، فلفل و خامه مخلوط كنید و روی مواد میانی بریزید. حال یك‌چهارم از پنیر را به آن بیفزائید و به مدت تقریبی40-45 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. سپس كیش را از فر در‌آورید و باقیمانده پنیر را رویش بپاشید و دوباره به مدت ده دقیقه، در فر بگذارید تا پنیر طلائی رنگ شود.

روش تهیه مواد میانی: مرغ را با 2 قاشق سوپخوری از روغن در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط تفت دهید. آن‌گاه نمك و فلفل را بیفزائید و تابه را از روی حرارت بردارید. سپس قارچ، فلفل و بادمجان را خرد كنید و در باقیمانده روغن تفت دهید. حال این مخلوط را به مرغ بیفزائید.

 

برچسب ها: آشپزی با قارچآشپزی با مرغكیش مرغكیش قارچآموزش كیش مرغطرز تهیه كیش مرغمواد اولیه كیش مرغ تعداد بازديد: 1459 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است