Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 02:54

پیراشكی رولی‌مرغ

پیراشكی رولی‌مرغ

shooroshirin1

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

شیر ولرم100 میلی‌لیتر

 

شكر 1 قاشق چایخوری

 

مایه خمیر یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

سفیده تخم‌‌مرغ 1 عدد

 

روغن مایع 100 میلی‌لیتر

 

كره آبكرده  1 قاشق سوپخوری

 

آرد 600 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

پنیر موزارلای رنده كرده 50 گرم

 

كنجد 1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم میانی

 

روغن مایع 2 قاشق سوپخوری

 

پیاز خرد كرده 1 عدد

 

سیر له كرده 2 حبه

 

فلفل دلمه‌ای خرد كرده 1 عدد درشت

 

مرغ پخته و خرد كرده 500 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

رب گوجه‌فرنگی  2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم رویه

 

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

 

زعفران حلكرده 1 قاشق سوپخوری

 

روغن مایع 1 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – ایران کوهستانی

 

شیر، شكر و مایه خمیر را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه سفیده تخم‌مرغ، روغن و كره را به آن بیفزائید. سپس مخلوط آرد و نمك را كم‌كم درون مایه فراهم كرده بریزید تا خمیر مناسبی بدست آید.

 خمیر را روی سطح آرد پاشیده ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا خمیر را به شكل توپ درآورید و در كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی 2 ساعت در دمای محیط نگه دارید تا حجمش دوبرابر شود.

اكنون خمیر را نصف كنید و هر قسمت را روی سطح آرد پاشیده به اندازه تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید. نیمی از پنیر را رویش بپاشید و نیمی از مواد میانی را روی آن بریزید و صاف كنید.

حالا خمیر را رول كنید و به عرض دو سانتیمتر ببرید. اكنون آنها را در سینی چربكرده بچینید و 20 دقیقه استراحت دهید. آن‌گاه روی خمیرها را با مواد رویه زرین كنید و كنجد بپاشید.

باقیمانده خمیر را نیز به همین ترتیب آماده كنید. حال سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 20 دقیقه پیراشكی‌ها را بپزید.

روش تهیه مواد میانی: روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. آن‌گاه پیاز را بیفزائید و تفت دهید. سپس سیر، فلفل دلمه‌ای و مرغ را بیفزائید و 5 دقیقه تفت دهید. حالا نمك و رب گوجه‌فرنگی را اضافه كنید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید. اكنون بگذارید این مخلوط خنك شود.

روش تهیه مواد رویه: همه مواد را با هم مخلوط كنید.

 

برچسب ها: انواع پیراشكیطرز تهیه پیراشكیمواد اولیه پیراشكیپیراشكی رولی‌پیراشكی مرغآموزش پیراشكی تعداد بازديد: 1383 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذاچیست؟