Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:02

پاستا با قارچ و بوقلمون

پاستا با قارچ و بوقلمون

shooroshirin5

0 0

آسان

4 نفر

مواد مورد نیاز

روغن مایع 3 قاشق سوپخوری

 

نمك به میزان لازم

 

پاستای قلمی یا فنری 500 گرم

 

كره 75 گرم

 

سیر ورقه‌ای خردكرده  3 حبه

 

زنجفیل رنده‌كرده 1 قاشق چایخوری

 

سینه‌ی بوقلمون حبه‌ای خردكرده 350 گرم

 

قارچ ورقه‌ای خردكرده 200 گرم

 

نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آشپزباشی- مرضیه فولادی

 

ابتدا در قابلمه‌ی مناسبی، آب بریزید و روی اجاق بجوشانید. آن‌گاه روغن و نمك را بیفزائید و پس از آن پاستا را در آب‌جوش بریزید و یكی دو بار هم بزنید تا به هم نچسبد.

پس از پخته شدن، آن را آبكش كنید. حالا نیمی از كره را در تابه‌ی مناسبی بریزید روی اجاق بگذارید تا گرم شود. سپس سیر و زنجفیل را به آن بیفزائید و 2- 3 دقیقه تفت دهید.

بعد بوقلمون را اضافه نمائید و حرارت را كم كنید و مرتب هم بزنید تا گوشت، بپزد. در این مرحله قارچ،‌ نمك، فلفل و زردچوبه را نیز بیفزائید و 3 دقیقه‌ی دیگر تفت دهید.

حالا در تابه‌ی مناسبی، بقیه‌ی كره را بریزید و روی اجاق گرم كنید. بعد پاستا را اضافه كنید تا كاملاً داغ شود. اینك مخلوط بوقلمون را به آن بیفزائید و در ظرف مناسبی، برای پذیرائی بكشید.

نكته‌های خواندنی

هورمون آرام‌بخش در بدن (سروتونین) در فصل زمستان به صورت طبیعی كاهش می‌یابد كه یكی از دلایل آن كاهش نور خورشید است.

خوردن گوشت بوقلمون در زمستان به طور منظم، به كسانی كه ممكن است تحت تأثیر كاهش سروتونین و عوارض آن قرار گیرند، بسیار مفید است و توصیه می‌گردد تا از این طریق مقدار سروتونین در آن‌ها افزایش یابد؛

لذا گوشت بوقلمون در صورت مصرف منظم در احساس آرامش و بهبود وضعیت روحی و همچنین كاهش بیماری‌های ناشی از تغییر فصل مفید است.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با قارچآشپزی با بوقلمونآشپزباشیآشپزی با ماکیانپاستا با قارچپاستا با بوقلمون تعداد بازديد: 3062 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است