Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:57

خوراك قالبی بادمجان و پاستا

خوراك قالبی بادمجان و پاستا

shooroshirin1

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان 4 عدد

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

پاستا (پنه) 500 گرم

 

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

 

پیاز خردكرده 1 عدد

 

سیر رنده كرده  2 حبه

 

ذرت كنسروی  3 قاشق سوپخوری

 

نخودفرنگی كنسروی 2 قاشق سوپخوری

 

پنیر موزارلای رنده‌كرده 250 گرم

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

گوجه‌فرنگی خردكرده 200 گرم

 

ریحان خردكرده 1 قاشق سوپخوری

 

اسفناج پخته 100 گرم

 

مواد لازم برای تهیه‌ سس

 

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

 

سركه‌ سفید 2 قاشق سوپخوری

 

ریحان خردكرده 1 قاشق سوپخوری

 

شكر 1 قاشق سوپخوری 

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – فاطمه درویش

 

بادمجان‌ها را بشوئید و به كمك پوست‌كن از طول، به ورقه‌های نازك ببرید و در آب نمك بخوابانید. آن‌گاه پاستا را در آب جوش بریزید و بجوشانید تا نرم شود و بعد در آبكش بریزید. روغن را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود.

سپس پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا پیاز طلائی رنگ شود. حالا ذرت و نخودفرنگی را بیفزائید و 2 دقیقه تفت دهید. آن‌گاه تابه را از روی حرارت بردارید و پنیر، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، ریحان و پاستا را به آن بیفزایید و مخلوط كنید.

اكنون ظرف نسوزی را چرب كنید و بادمجان‌ها را در آن بچینید به گونه‌ای كه كف و دیواره‌ ظرف از بادمجان پوشیده شود و بادمجان‌ها از دیواره بلندتر باشد اكنون قدری از مایه‌ فراهم‌كرده را روی بادمجان‌ها بریزید و یك لایه اسفناج پخته رویش بگذارید.

دوباره روی اسفناج را با مخلوط پاستا بپوشانید و لایه‌ دیگری از اسفناج روی آن قرار دهید تا به همین ترتیب ظرف از مواد پر شود. اینك با  بادمجان كه از دیواره‌ها بلندتر است روی مواد را بپوشانید و ظرف را در قالبی كه تا نیمه از آب پر كرده‌اید، قرار دهید.

حال قالب را در فر گرم‌كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، خوراك را بپزید و با سس میل كنید.

 

برچسب ها: انواع خوراکآشپزی با بادمجانخوراکخوراك پاستاخوراك قالبیخوراك بادمجانطرز تهیه خوراك قالبی تعداد بازديد: 1505 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟