Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:41

رول‌های ماهی و هویج با سس معطر

رول‌های ماهی و هویج با سس معطر

shooroshirin1

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

مخلوط آبلیمو و روغن زیتون  60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

فیله‌ ماهی سفید یا قز‌ل آلا 375 گرم

 

سینه‌ مرغ خردكرده 250 گرم

 

پیازچه‌‌ خردكرده 2 ساقه

 

شوید خردكرده 1 قاشق چایخوری

 

هویج ریز رنده كرده 2 عدد متوسط

 

تخم‌مرغ 3 عدد

 

آب یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه‌ سس معطر

 

آب جوش 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

قرص عصاره‌ مرغ، خردكرده 1 عدد

 

نعنا خردكرده  1 قاشق سوپخوری

 

گشنیز خردكرده 1 قاشق چایخوری

 

سیر له‌كرده 1 حبه

 

عسل 2 قاشق چایخوری

 

آرد ذرت 2 قاشق چایخوری

 

آب اضافی  1 قاشق سوپخوری

 

تره‌ خردكرده 1 قاشق سوپخوری

 

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – اعظم گلزارمنش

 

آبلیمو و روغن زیتون را در كاسه‌ مناسبی بریزید، ماهی و مرغ را در این سس بخوابانید، رویش را بپوشانید و دست‌كم 2 ساعت یا یك شب در یخچال نگه دارید.

آن‌گاه ماهی و مرغ را در صافی بریزید و در دستگاه غذاساز پوره كنید. حالا پیازچه و شوید را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. هویج را بفشارید و آبش را دور بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها و آب را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال هم بزنید تا صاف و یكدست شود.

اكنون تابه‌ كوچكی را به قطر 15 سانتیمتر چرب كنید و روی اجاق بگذارید و سه املت در آن تهیه كنید. یكی از املت‌ها را در بشقاب تختی بگذارید و قدری از مخلوط فراهم‌كرده‌ ماهی و مرغ را رویش بریزید.

مراقب باشید كه حدود 2 سانتیمتر از لبه‌های املت خالی بماند. اینك قدری از هویج رنده‌كرده روی مخلوط قبلی بپاشید و املت را رول كنید. پنجره‌ سیمی را روی ظرف نسوزی قرار دهید و ظرف را از آب جوش پر كنید.

به گونه‌ای كه پنجره‌ سیمی 2 سانتیمتر داخل آب باشد. سپس رول‌ها‌ی پر كرده‌ املت را روی پنجره‌ سیمی بچینید و مراقب باشید كه انتهای قسمت رول شده در زیر قرار بگیرد.

رویشان را بپوشانید و به مدت تقریبی 10 دقیقه در فر بپزید. همینكه رول‌های ماهی خنك شدند، آن‌ها را به اندازه‌ دلخواه ببرید و برای پذیرائی در دیس مناسبی بچینید و با سس معطر میل كنید.

روش تهیه‌ سس معطر: آب جوش، قرص مرغ، نعنا، گشنیز، سیر و عسل را در ظرف مناسب و كوچكی بریزید و روی اجاق بجوشانید تا حدود یك چهارم از مایعات سس تبخیر شود.

آن‌گاه سس را صاف كنید و دوباره درون همان ظرف بریزید. سپس آرد ذرت را در آب (اضافی) حل كنید و به سس بیفزائید. دوباره آن را روی حرارت بجوشانید تا سس غلیظ شود. حالا تره را بیفزائید و سس را از روی حرارت بردارید.

 

برچسب ها: انواع رولآشپزی با هویجآشپزی با ماهیپخت ماهیرول‌های ماهیطرز تهیه رول‌های ماهیرول های هویج تعداد بازديد: 2025 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است