Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 00:27

گراتن بادمجان و مرغ

گراتن بادمجان و مرغ

shooroshirin5

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

فیله‌ی مرغ خرد كرده 1 كیلوگرم

 

پیاز خرد كرده 1 عدد

 

سیر 1 حبه

 

نمك و فلفل سیاه به میزان لازم

 

بادمجان 10 عدد

 

روغن مخصوص سرخ‌كردن به میزان لازم

 

سس سفید حدود 900 میلی‌لیتر

 

پنیر گودای رنده كرده 100 گرم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- نفیسه قنبری

 

فیله‌ی مرغ را با پیاز و سیر بپزید و هنگام پخت اندكی نمك و فلفل به آن بیفزائید. در این میان، پوست بادمجان‌ها را بگیرید و حلقه‌حلقه كنید. روی بادمجان‌ها نمك بپاشید و در روغن سرخ كنید.

آن‌گاه ظرف نسوز و مناسبی را بردارید و اندكی سس سفید در آن بریزید. سپس یك ردیف از حلقه‌های بادمجان رویش بچینید و فیله‌ی مرغ را روی بادمجان بگذارید.

حالا قدری سس سفید روی مرغ بریزید و پنیر بپاشید. حالا باقیمانده‌ی بادمجان‌ها را روی آن بچینید و با باقیمانده‌ی سس و پنیر، رویش را بپوشانید. اكنون گراتن را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، قرار دهید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، بپزید.

یادآوری: برای تهیه‌ی سس سفید؛ 75 گرم كره را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم آب كنید. آن‌گاه 75 گرم آرد به آن بیفزائید و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. اكنون قدری نمك و 900 میلی‌لیتر شیر را كم‌كم بیفزائید و پیوسته سس را هم بزنید تا قدری غلیظ شود.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با بادمجانانواع سسگراتن بادمجان و مرغانواع گراتنآموزش گراتنآشپزباشی با مرغسس سفیدآموزش سس تعداد بازديد: 1525 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است