Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:34

موساكای بادمجان

موساكای بادمجان

shooroshirin5

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان ورقه‌ای خرد كرده 500 گرم درشت

روغن مخصوص سرخ كردن به میزان لازم

سیب‌زمینی ورقه‌ای خرد كرده 2 عدد متوسط

خرده نان 2 قاشق سوپخوری

پنیر پارمسان رنده كرده 3 قاشق سوپخوری

مواد لازم برای تهیه‌ی مایه‌ی میانی

روغن مایع 1 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده 1 عدد متوسط

سیر له كرده 1 حبه

گوشت چرخكرده 1 كیلوگرم

جعفری خرد كرده یك‌چهارم پیمانه

كنسرو گوجه‌فرنگی، خرد كرده 1 قوطی 425 گرمی

رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق سوپخوری

آب گوشت 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

ارگانو یك‌دوم قاشق چایخوری

دارچین یك‌چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه‌ی سس پنیر

كره 60 گرم

آرد 50 گرم

شیر 430 میلی‌لیتر (یك و سه‌چهارم پیمانه)

خامه 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

جوز هندی رنده كرده یك‌چهارم قاشق چایخوری

پنیر پارمسان رنده كرده 40 گرم

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- ژینوس نوروزی

 

 

روی بادمجان‌ها نمك بپاشید و 30 دقیقه كنار بگذارید. آن‌گاه بادمجان‌ها را با آب سرد بشوئید و با هوله‌ی كاغذی آشپزخانه، خشك كنید. حالا روغن را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید. سیب‌زمینی و بادمجان را جداگانه در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس آنها را روی هوله‌ی كاغذی‌ آشپزخانه بگذارید و روغن اضافیش را بگیرید.

اكنون ظرف نسوزی را به گنجایش 2 لیتر (8 پیمانه) چرب كنید و نیمی از خرده نان را در آن بریزید و نیمی از بادمجان‌ها را رویش بچینید. آن‌گاه نیمی از مایه‌ی میانی، یك‌سوم  از پنیر پارمسان و یك لایه سیب‌زمینی روی بادمجان‌‌ها بریزید و دوباره‌ باقیمانده مایه‌ی میانی، یك سوم دیگر از پنیر و در آخر، یك لایه بادمجان روی مواد بچینید.

اینك سس پنیر فراهم كرده را گرم گرم روی بادمجان بریزید و باقیمانده‌ی پنیر پارمسان و خرده‌نان را رویش بپاشید. سپس موساكا را در فر گرم كرده با دمای 180درجه‌ی سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی یك ساعت، بپزید.

روش تهیه‌ی مایه‌ی میانی: روغن را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی حرارت گرم كنید. پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا نرم شوند. آن‌گاه گوشت را بیفزائید و تفت دهید تا طلائی‌رنگ شود. سپس جعفری، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، آب گوشت، ارگانو و دارچین را به آن بیفزائید و 20 دقیقه بجوشانید تا مایه‌ی غلیظی حاصل شود.

روش تهیه‌ی سس پنیر: كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت آب كنید. آرد را بیفزائید و یك دقیقه، هم بزنید. آن‌گاه شیر را كم‌كم بیفزائید و مخلوط كنید. سپس خامه و جوز هندی را اضافه كنید و بگذارید سس غلیظ شود. حالا سس را از روی حرارت بردارید و پس از 5 دقیقه، پنیر و تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با بادمجانغذا با بادمجانانواع سسموساكای بادمجانانواع موساکادستور موساکادستور سس پنیر تعداد بازديد: 1393 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است