Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:21

شيخ مَحشی (لبنان)

شيخ مَحشی (لبنان)

shooroshirin5

0 0

آسان

4 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان 8 عدد ریز

نمك و فلفل به میزان لازم

گوشت چرخكرده 170 گرم

پیازداغ 2 قاشق سوپخوری

كره‌ی آبكرده 1 قاشق سوپخوری

خلال بادام 2 قاشق سوپخوری

روغن مایع مخصوص سرخ كردن به میزان لازم

سس گوجه‌فرنگی (خانگی) 2 پیمانه

ماست 500 میلی‌لیتر

سیر له كرده 2 حبه

ارده 3 قاشق سوپخوری

نان پیتا 1 عدد

 جعفری خرد كرده برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

پوست بادمجان‌ها را به شكل راه راه، بگیرید و از درازا شكاف دهید. رویشان نمك بپاشید و در صافی بگذارید تا آب اضافیشان خارج شود. آن‌گاه گوشت را همراه با نمك، فلفل و پیازداغ در تابه‌ی مناسبی بریزید و تفت دهید. سپس قدری كره در تابه بریزید و خلال بادام را در آن تفت دهید تا طلائی‌رنگ شود.

مراقب باشید كه بادام نسوزد! حالا بادمجان‌ها را با دستمال هوله‌ای آشپزخانه خشك كنید، قدری روغن در تابه بریزید و روی اجاق قرار دهید و بادمجان‌ها را در آن سرخ كنید. اینك هر بار یك قاشق سوپخوری گوشت، داخل بادمجان‌‌ها بریزید و بادمجان‌ها را كنار هم در تابه‌ی مناسبی بچینید.

آن‌گاه سس گوجه‌فرنگی، نمك و فلفل را مخلوط كنید و روی بادمجان‌ها بریزید. سپس در تابه را بگذارید و خوراك را به مدت تقریبی 20 دقیقه، بپزید. اكنون ماست را در ظرف مناسبی بریزید و سیر، نمك و ارده را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. نان پیتا را به برش‌های كوچك تقسیم كنید و در فر گرم كرده با دمای 170 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید تا برشته شود.

حالا شیخ محشی را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بكشید و با سس ماست، خلال بادام برشته كرده و جعفری بیارائید و با نان پیتا میل كنید.

 

برچسب ها: آشپزیآموزش آشپزیآشپزی با بادمجانشيخ مَحشیدستور غذای مللغذا با بادمجانغذای ملل تعداد بازديد: 8152 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است