Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:01

قیف‌های پر شده با سینه مرغ دودی

قیف‌های پر شده با سینه مرغ دودی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

خمیر میل فوی (هزارلا) 200 گرم

 

سفیده تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

مواد لازم میانی

 

زرده تخم‌مرغ  1 عدد

 

روغن ذرت 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

سركه سفید 1 قاشق چایخوری

 

آب ترب 3 قاشق چایخوری

 

سینه مرغ دودی خردكرده یك نصفه

 

خیارشور خردكرده 2 عدد

آشپزباشی – نفیسه قنبری

 

خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید و نوارهائی به طول 30 و عرض 1 سانتیمتر ببرید. آن‌گاه قیف‌های مخصوص را قدری چرب كنید و خمیر را دور قیف بپیچید.

 (پیچیدن خمیر را از نوك قیف شروع كنید) لبه‌های خمیر را كمی با آب مرطوب كنید و به هم بچسبانید. سپس آنها را در سینی شیرینی‌پزی بچینید و رویشان سفیده تخم‌مرغ بمالید.

 حال سینی را 20 دقیقه در یخچال بگذارید. اكنون سینی را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بگذارید و بعد از 5 دقیقه دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و 8 دقیقه دیگر، خمیر هزارلا را بپزید.

 آن‌گاه قیف‌ها را از قالب جدا كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنك شود. حالا قیف‌ها را با مواد میانی پر كنید و برای پذیرائی در دیس مناسبی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: زرده تخم‌مرغ را در پارچ دستگاه مخلوط‌كن بریزید و دستگاه را روشن كنید. بعد از 5 دقیقه، روغن ذرت را كم‌كم به آن بیفزائید و دستگاه مخلوط‌كن را روشن نگه دارید تا سس غلیظ شود.

حالا سركه و آب ترب را بیفزائید و چند دقیقه دیگر دستگاه را روشن كنید تا سس غلیظ شود. سپس سینه مرغ و خیارشور را به این سس بیفزائید و مخلوط كنید.

یادآوری: خمیر میل فوی را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با مرغانواع مرغطرز تهیه مرغمواد اولیه مرغمرغ دودیقیف های پر شدهآموزش قیف های پر شده تعداد بازديد: 1401 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است