Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:41

ترين بادمجان و سيب‌زميني

ترين بادمجان و سيب‌زميني

shooroshirin6

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

سیب‌زمینی 300 گرم

فلفل دلمه‌ای قرمز 2 عدد درشت

كدو  سبز 200 گرم

روغن مخصوص سرخ كردنی 125 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

تره‌فرنگی 500 گرم

روغن زیتون 80 میلی‌‌لیتر (یك سوم پیمانه)

سیر له كرده  3 حبه

آویشن 1 قاشق چایخوری

نمك و فلفل به میزان لازم

بادمجان قلمی  3 عدد درشت

پنیر موزارلا، ورقه‌ای خرد كرده دالیا 250 گرم

برگ ریحان خرد كرده 1 پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس زعفران:

خامه 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آبلیمو 2 قاشق سوپخوری

زعفران حلكرده 1 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

قالب لوف 14×21 سانتیمتری را چرب كنید و كنار بگذارید. سیب‌زمینی‌ها را به ورقه‌های 2 میلیمتری ببرید و به مدت تقریبی 4 دقیقه در قابلمه حاوی آب جوش، روی اجاق بپزید. آن‌گاه هر یك از فلفل دلمه‌ای‌ها را چهار قاچ كنید، دانه‌هایش را بگیرید و كبابی كنید تا پوستشان سیاه شود.

حالا پوست فلفل‌ها را بگیرید و كنار بگذارید. سپس كدوها را از طول به ورقه‌های نیم سانتیمتری ببرید و در روغن تفت دهید. اكنون كدوها را روی هوله كاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافیش گرفته شود. اینك قسمت‌های سبزرنگ تره فرنگی را بگیرید و قسمت‌های سفید رنگ را به طول 7 سانتیمتر ببرید و از طول نصف كنید و آن را بخارپز كنید تا نرم شود.

سپس با آب سرد آبكشی كنید. آن‌گاه روغن زیتون، سیر، آویشن، نمك و فلفل را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید تا روغن معطر شود. سپس بادمجان‌ها را بشوئید و از درازا ورقه‌ای خرد كنید. بعد بادمجان‌ها را سرخ نمائید و به گونه‌ای كه از دو لبه قالب بیرون باشد،‌ در قالب بچینید. حالا نیمی از سیب‌زمینی را روی بادمجان بگذارید و به كمك قلم‌مو قدری روغن معطر بمالید.

اكنون به ترتیب  نیمی از پنیر دالیا، فلفل دلمه‌ای‌ها، باقیمانده بادمجان، ریحان، كدو و تره‌فرنگی را روی سیب‌‍زمینی بچینید و روی هر لایه روغن معطر بمالید. آن‌گاه باقیمانده پنیر دالیا و سیب‌زمینی را روی این مخلوط قرار دهید. و روغن معطر بمالید. سپس روی مواد را اندكی بفشارید و لبه‌های بادمجان را روی آن برگردانید و با كاغذ آلومینیومی بپوشانید.

اكنون ترین را در سینی فر قرار دهید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. حالا كاغذ آلومینیومی را از روی ترین بردارید و ترین را روی دیس مناسبی برگردانید و با سس زعفران بیارائید.

 

برچسب ها: بادمجانترین بادمجان و سیب زمینیمواد لازم ترین بادمجانآموزش انواع ترینسیب زمینی تعداد بازديد: 1452 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است