Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:21

باقلا پلو با مرغ | طرز تهیه باقلا پلو با مرغ

باقلا پلو با مرغ | طرز تهیه باقلا پلو با مرغ

shooroshirin1

0 0

متوسط

2 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم جهت تهیه باقلا پلو با مرغ

برنج پاك‌كرده 225 گرم

 

نمك یك‌و نیم قاشق سوپخوری

 

روغن آبكرده یا كره  75-100 گرم

 

باقلا پاك‌كرده 250 گرم

 

شوید تازه 100 گرم

 

زعفران سائیده و حلكرده در آب جوش 2 قاشق سوپخوری

 

 

مواد لازم برای آماده كردن مرغ

 

مرغ 500 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

روغن مخصوص سرخ كردنی 3 قاشق سوپخوری

 

پیاز خرد كرده 1 عدد متوسط

 

زردچوبه  یك‌دوم قاشق چایخوری

 

زعفران حلكرده در آب جوش 1 قاشق سوپخوری

ماهنامه آشپزباشی – اعظم گلزارمنش

 

طرز تهیه باقلا پلو با مرغ:

برنج را با آب ولرم بشوئید و در كاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه رویش آب سرد بریزید و به مدت حداقل 20 دقیقه و حداكثر 60 دقیقه با سنگ نمك بخیسانید. حالا قابلمه مناسبی را تا نیمه، آب كنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد.

 اینك آب برنج را دور بریزید و برنج را به آب جوش بیفزائید و به آرامی هم بزنید. صبر كنید تا مخلوط برنج و آب بجوشد و بعد از 5 دقیقه، یك پیمانه آب سرد در آن بریزید. این كارموجب قد كشیدن دانه‌های برنج می‌شود.

همینكه مغز برنج نرم شد، نمك به آن بیفزائید و به آرامی هم بزنید و بعد از 2 دقیقه، برنج را در آبكش بریزید. قدری آب ولرم روی آن بدهید تا لعاب و نمك اضافی برنج گرفته شود.

 اكنون در قابلمه مناسبی 2 قاشق سوپخوری از روغن را بریزید و یك كفگیر برنج، قدری باقلای پخته و كمی شوید به آن بیفزائید. به همین ترتیب همه برنج، باقلا و شوید را لابه‌لای هم در قابلمه بریزید.

آن‌گاه باقیمانده روغن را روی باقلاپلو بدهید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا بخار كند. سپس حرارت اجاق را ملایم كنید و به مدت 30 دقیقه، باقلا پلو را دم كنید.

حالا یك كفگیر از باقلاپلو را با زعفران مخلوط كنید، باقیمانده آن را در دیس زیبائی بكشید و مرغ را رویش بگذارید و برنج زعفرانی را روی آن بریزید.

روش آماده كردن مرغ: مرغ را خرد كنید و پوستش را بكنید و دور بریزید. آن‌گاه مرغ را بشوئید و با قدری نمك مزه‌دار كنید. آن‌گاه در قابلمه مناسبی، روغن بریزید و مرغ را در آن تفت دهید.

سپس مرغ را از روغن در آورید و پیاز را در همان قابلمه تفت دهید. حالا مرغ و زردچوبه را به پیاز بیفزائید و دو پیمانه آب در آن بریزید تا مرغ بپزد.

در اواخر طبخ زعفران را بیفزائید و صبر كنید تا آب مرغ كشیده شود و به یك‌دوم پیمانه برسد.

یادآوری 1: برای پختن باقلا، آن را در قابلمه مناسبی بریزید و به میزان كافی آب بیفزائید تا روی باقلا را بگیرد. سپس آن را روی اجاق بگذارید تا باقلا بپزد ولی له نشود.

یادآوری 2: برای این میزان برنج یك تكه 50 گرمی سنگ نمك كافی است.

 

برچسب ها: آشپزی با مرغانواع پلوآشپزی با باقلاباقلا پلو با مرغدستور باقلا پلوطرز تهیه باقلا پلوآموزش باقلا پلو تعداد بازديد: 2740 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذاچیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است